جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرازی‎نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين فرازی نیا در جمه حوزویان معتکف در حرم مطهر رضوی، گفت: طلاب و روحانیون بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در طرح «خدمت یاران رضوی» هستند و از آنان برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  حجت الاسلام والمسلمين فرازی نیا، امروز در مراسم افتتاحييه برنامه اعتكاف طلاب برادر حوزه علميه خراسان با بیان اینکه همه قواي خود  نسبت به مقوله زائر ، زیارت، مزور، خادم، خدمت و مخدوم طبق حکم مقام معظم رهبری برای تولیت آستان قدس را به كار مي بريم، مهمترین هدف آستان قدس رضوی را خدمت به زائران امام هشتم(ع) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مخدوم همان فرهنگ و زائران رضوی است و نه تنها در محدوده حرم بلکه در حریم رضوی انجام می شود که مورد تکریم و امری معنوی است، گفت: مدت ده ماه است که طرح خدمت یاران رضوی شروع شده و طلاب علوم دینی در سطح کشور بیشترین افراد ثبت نام کننده را تشکیل می دهند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی افزود: این دسته از افراد ابتدا خادم فرهنگی و تبلیغی در همان منطقه خود هستند و سپس به طور افتخاری و در نهایت رسمی به عنوان خادم نام می گیرند ولی نیازی به حضور در حرم مطهر نیست و تنها حضور و خدمت در حرم رضوی در مدت  4-5 مرتبه در طول سال و آنهم برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی طلبگی در این فضای معنوی کافی است.

حجت الاسلام والمسلمين فرازی نیا بررسی اهداف اعتکاف، شناخت مسجد و آبادگران و عمران کنندگان آن و امام جماعت به عنوان مدیر اين پایگاه ديني را مهم خواند  و یاد آور شد : طلاب  می توانند از  فرصت  اعتكاف برای آشنایی با وظایف و رسالت  خود بهره ببرند.

گفتنی است، تعداد حدود 670 برادر و 130 خواهر حوزه علمیه خراسان در مراسم اعتکاف در شبستان های تبریزی و نجف آبادی مسجد گوهرشاد حرم رضوی حضور دارند و همزمان نیز تعداد 900 طلبه غیرایرانی جامعه المصطفی در شبستان های سبزواری و نهاوندی معتکف شده اند.
انتهای پیام/33/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha