پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 418517
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
رونمایی از کتاب سفالینه های ایران در قم

حوزه/ کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام ظهر امروز طی مراسمی در کتابخانه عمومی حرم مطهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ظهر امروز با حضور جمعی از پژوهشگران و نویسندگان در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم نویسنده کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به سه بخش دوره پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی تقسیم‌بندی شده است، مطرح کرد: در دوره اسلامی بیش از 17 موضوع تبیین شده است؛ موضوع‌های جدید در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم یک اثر آکادمیک و بروز را ارائه دهیم.
سعید صادقی اضافه کرد: در این کتاب برخی از سفالینه‌های دوره صفویه که در موزه حرم کریمه اهل بیت(ع) موجود است، مورد بررسی قرار گرفته است، این سفالینه‌ها از نظر هنری نیز ارزش والایی دارند.
همچنین مدیرکل فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان دیگر سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: اکنون افراد بسیاری می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در موزه حرم مطهر استفاده کنند چرا که بسیاری از قرآن‌های ارزشمند و آثار تاریخی کشور در این موزه گردهم‌آوری شده است اما متاسفانه تا کنون مردم شهر قم نیز با این ظرفیت‌ها آشنایی لازم را ندارند به همین علت امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های صدا و سیما و رسانه‌ها برای معرفی موزه حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه کتابت بر روی پارچه کار هنری کم‌نظیری است، عنوان کرد: قرآن‌های نوشته شده بر روی پارچه و فلز در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها موجود است؛ این موزه به تناسب ظرفیت‌ها و اشیای موجود فضای کوچکی را در اختیار دارد در حالی که افزایش فضای موزه در طرح‌های توسعه قدیم حرم مطهر مطرح و این موضوع از وزیر مسکن درخواست شده است تا بتوانیم بسترهای مطلوب‌تری را برای بازدید زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) ایجاد کنیم.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha