چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه مشروعیت امامت و ولایت از جانب خداوند متعال است، تصریح کرد: حق انتصاب امام برعهده خداوند است و حتی در این زمینه پیامبر(ص)نیز نمی توانستند امام را انتخاب کنند و کار ایشان فقط معرفی امام به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، در واکنش به سخنان نسنجیده درباره شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) و امامت و ولایت، با اشاره به روایتی، گفت: بیان این گونه مطالب مخالف اندیشه شیعه می باشد، چون شیعه معتقد است که خلافت و امامت به دست خداوند تبارک و تعالی می باشد و غیر از این نیست.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه مشروعیت امامت و ولایت از جانب خداوند متعال است، افزود: حق انتصاب امام برعهده خداوند است و حتی در این زمینه پیامبر(ص)نیز نمی توانستند امام را انتخاب کنند و کار ایشان فقط معرفی امام به مردم است.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر اکرم(ص)می فرماید: « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ / اى پيامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ كن»و همچنین به حضرت ابراهیم(ع) نیز می فرماید: «إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَاماً /من تو را پیشواى مردم قرار خواهم داد». با تفکر در این آیات و روایات می توانیم دریابیم که خداوند امام را انتخاب می کند و مردم در این زمینه هیچ نقشی نداشته و ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه در اینجا بحثی که مطرح می شود بحث مقبولیت است و اینکه تا مردم در صحنه حضور نداشته باشند، امام نمی تواند احکام الهی را اجرا کند، گفت: در آن زمان در مورد حضرت علی(ع) نیز به همین شکل بود.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در زمینه انتصاب امام از سوی خداوند متعال، هم ادله نقلی و هم عقلی وجود دارد، اظهار داشت: ادله عقلی به این معناست که عقل ایجاب می کند  ما باید از کسی اطاعت کنیم که از همه جهت بالاتر ما باشد و از جهت ادله نقلی، هم آیات قرآن در این زمینه وجود دارد که امام را خداوند انتخاب می کند و هم در این زمینه روایات و احادیث بسیار زیادی آمده است.

استاد حوزه علمیه یزد، بیان مطالب انحرافی را به ضرر جامعه دانست و گفت: برخی بابیان مطالب انحرافی، به دنبال پوشاندن بسیاری از اشتباهات خود هستند و ذهن مردم را از اهداف اصلی کشور دور می کنند.

انتهای پیام/313/23 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha