چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 418558
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
حجت الاسلام صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) داشتن رهبر دینی را مهم‌ترین عامل عزت از نگاه قرآن کریم دانست و گفت: بزرگ‌ترین عزت این است که جامعه احساس کند که رهبر و مدیر جامعه می‌تواند آنها را به سعادت برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام صفر فلاحی شب گذشته در گردهمایی مدیران روابط عمومی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان قم که در دارالضیافه حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه عوامل عزت در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام، هر فردی که می‌خواهد عزیزترین انسان‌ها باشد باید افکار و گفتار صادقانه خود را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه گذشتن از خطای دیگران موجب عزت می‌شود، اضافه کرد: بر اساس روایت دیگری از امام علی علیه‌السلام اگر فردی اهل قناعت، عفت و پاکدامنی باشد به عزت می‌رسد؛ این روایت نشان می‌دهد که عزت می‌تواند جنبه اقتصادی نیز داشته باشد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: اگر افراد به عزت خود توجه کنند، این عزت فراگیر و در نتیجه جامعه نیز عزتمند می‌شود.

وی داشتن رهبر دینی را مهم‌ترین عامل عزت از نگاه قرآن کریم دانست و عنوان کرد: رهبری که مردم جامعه را به سمت خداوند متعال و تعالیم دینی دعوت می‌کند موجب پیشرفت و موفقیت می‌شود؛ بزرگ‌ترین عزت این است که یک جامعه احساس کند که رهبر و مدیر جامعه می‌تواند آنها را به سعادت برساند.

حجت الاسلام فلاحی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی از آغاز انقلاب طعم عزت را چشیده‌اند، مطرح کرد: دشمنی که می‌خواست جنگ را به پشت مرزهای ایران برساند اکنون با فاصله صدها کیلومتری مورد هدف موشک‌های ایران قرار گرفته و دیگر آرامش ندارد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha