شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامه جعفری

حوزه/ رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز از حمایت رساله ها و پایان نامه های برتر و مرتبط با اندیشه های علامه جعفری(ره) همزمان با برگزاری همایش ملی «بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)» در شهر تبریز خبر داد.

محمدعلی کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز داشت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند با هدف تشویق اساتید، محققین و دانشجویان برای پرداختن به موضوع تبیین و ترویج اندیشه های علامه جعفری(ره) همزمان با برگزاری همایش ملی «بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)» از رساله‌ ها و پايان‌ نامه‌ های برتر و مرتبط، پس از داوری با اهدای جوايز نقدی قدردانی می کند.

وی افزود: بر این اساس از آن دسته از دانش آموختگان مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری و معادل حوزوی واجد شرایط که موضوع رساله و پایان نامه آنها در زمینه اندیشه های علامه جعفری است و مایلند رساله یا پایان نامه آنان در دبیرخانه همایش مورد ارزیابی قرار گیرد، ثبت نام و آمادگی خویش را اعلام کنند.

کی نژاد تاکید کرد: در این فراخوان، رساله ها و پايان نامه هایی كه حداكثر تا ۱۵ شهریور امسال به دبيرخانه ارسال شوند، در فرآيند داوری قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز از به نمایش گذاشتن رسانه های پذیرش شده خبر داد و عنوان کرد: رساله ها و پايان نامه هايی كه در فرآيند داوری اوليه مورد پذيرش قرار گيرند، در نمايشگاهی كه در روز برگزاری همایش برپا خواهد شد، در معرض ديد شركت كنندگان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: از صاحبان رساله ها و پايان نامه هايي كه در فرآيند داوری نهايی به عنوان برتر انتخاب شوند در روز برگزاری کنفرانس در ۲۴ آبان ماه امسال با اهدای جوايز نقدی قدردانی می شود.

کی نژاد همچنین تاکید کرد: دبیرخانه همایش بزرگداشت مرحوم علامه جعفری این آمادگی را خواهد داشت که در صورت رضایت صاحبان آثار برتر آن ها را در مجموعه ای منسجم و به صورت موضوعی چاپ کند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری به شرایط پذیرش اشاره کرد و گفت: موضوع پایان نامه باید حداقل با یکی از محورهای اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره) و هنر اسلامی در اندیشه علامه جعفری(ره) مرتبط باشد.

وی معرفت شناسی، انسان شناسی، فلسفه هنر، مبانی فلسفی هنر اسلامی، فلسفه حقوق بشر، نقد و بررسی فلسفه غرب را از زیرشاخه های محور اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره) و همچنین معنا و مفهوم هنر اسلامی، اخلاق اسلامی و هنر متعالی، نقش هنر در تمدن نوین اسلامی، تطبیق آرای علامه جعفری با سایر اندیشمندان مسلمان در باب هنر، وجوه هنری و زیبایی شناختی در تفسیر نهج البلاغه و شرح مثنوی معنوی مولانا، و هنر اسلامی؛ چالش ها و راه کارها هنر اسلامی را از موضوعات محور هنر اسلامی در اندیشه علامه جعفری(ره) برشمرد.

کی نژاد خاطرنشان کرد: چکیده پایان نامه ها باید به صورتی تهیه شوند که قابلیت داوری اولیه را داشته باشند، چکیده پایان نامه حداقل در دو صفحه و 700 کلمه شامل موضوع رساله، سوال اصلی، فرضیه، عناوین بخش ها و جمع بندی نهایی و سایر توضیحات مربوطه دربر گیرد.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز همچنین با اشاره به زمان ارسال چکیده آثار تصریح کرد: علاقمندان تا ۱۵مرداد امسال فرصت دارند و در صورت پذیرفته شدن، ارسال اصل پایان نامه و یا رساله علمی  از طریق سایت همایش به نشانی honar.elmvadin.ir ضروری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha