پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خدای متعال راه اصلاح را به سوی انسان بازگذاشته، تا اگر به مسیر نابودی خویش رفته، بتواند آن را اصلاح کند و خود را نجات دهد، تصریح کرد: آنچه باید به شدت از آن پرهیز کرد، ناامیدی از رحمت خدای متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز با حضور در برنامه «شمیم سحر» سیمای مرکز قزوین به موضوع توبه واستغفار در این روز های باقی مانده از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مؤمنان چنانچه به هر دلیل (سهواً یا غفلتاً) آلوده به گناه شوند، سریعاً به خود می آیند و با توبه و انابه و جبران خطاهای گذشته، وجود خویش را از آثار گناه پاك می سازند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اینجاست كه خداوند حكیم برای نجات انسان از ورطه تباهی، «باب توبه و استغفار» را به روی بندگان خویش گشوده و آنها را به پشیمانی و طلب بخشش دعوت می كند تا راه برای بازگشت انسان فریب خورده باز باشد و با امیدواری به لطف و رحمت بیكران الهی باردیگر برای تعالی روح خویش تلاش نماید.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: از آن جا كه انسان همواره در معرض گناهان و وسوسه های شیطانی قرار دارد و گاه در اثر غفلت ممكن است دچار لغزش و خطا شود، توجه به خدا و توبه به درگاه الهی نقش مهمی در جبران آلودگی ها دارد.

 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بدون شك توبه امری است كه باید فوری انجام شود تا گناهی از انسان صادر شد، قبل از آن كه آثار آن در قلبش ماندگار و محو آن غیرممكن گردد، پشیمانی و توبه ضرورت دارد.

وی با بیان این که خدای متعال راه اصلاح را به سوی انسان بازگذاشته، تا اگر به مسیر نابودی خویش رفته، بتواند آن را اصلاح کند و خود را نجات دهد، تصریح کرد: آنچه باید به شدت از آن پرهیز کرد، ناامیدی از رحمت خدای متعال است، چرا که این یاس و ناامیدی از مکر شیطان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تاکید بر این که قرآن کریم بارها و بارها مؤمنان را به توبه و بازگشت دعوت کرده تا جایی که یکی از صفات خداوند را «تواب» یعنی بسیار توبه پذیر شمرده است، گفت: اظهار پشیمانی در پیشگاه الهی دستور خاصی ندارد، بلکه مهم عزم بر ترک گناه و ندامت و پشیمانی درونی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha