جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری اردوهای جهادی با عنوان «طرح سفیران رمضان» در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اردوهای جهادی با عنوان «طرح سفیران رمضان» در جمع مدیران، مسئولان و سرگروه‌های جهادی مدارس علمیه استان اظهار داشت: اردوهای جهادی «طرح سفیران رمضان» در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی با حضور طلاب خواهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی طرح سفیران رمضان به مدت سه روز برگزار می‌شود، افزود: این طرح با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری و خدمت‌رسانی طلاب خواهر در عرصه فرهنگی و اجتماعی در مناطق روستایی و زلزله‌زده قصر قجر، لنگر، بوربور، چوپلی تپه، کشک آباد، قلعه استاد با حضور 40 طلبه مبلغ خواهر برگزار خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح با رویکرد فرهنگی تبلیغی برگزار خواهد شد و هر روز برنامه ضیافت افطاری جهت اطعام روزه‌داران نیز برپا است.

وی با بیان اینکه طلاب خواهر از مدارس علمیه الزهرا (س) بجنورد و فاطمه الزهرا (س) آشخانه در این طرح مشارکت خواهند داشت، گفت: طلاب خواهر درزمینهٔ مباحث سبک زندگی اسلامی، بیان احکام، مشاوره فردی و گروهی، کار با کودک و نوجوان و ...کلاس و کارگاه آموزشی برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسین زاده اظهار داشت: امام على (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ وَهُوَ لِباسُ التَّقوى وَدِرعُ اللّه‏ِ الحَصینَةِ وَجُنَّتُهُ الوَثیقَةُ؛«به‌راستی‌که جهاد یکى از درهاى بهشت است که خداوند آن را براى اولیاى خاص خود گشوده است، جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست» بنابراین از شاخصه‌هاي عصر ظهور و دولت عدالت محور مهدوي، هجرت، جهاد و آبادسازی مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی زمینه‌های ظهور، فرهنگ‌سازی و خودسازی سه اصل از اصول اقدامات اردوهای جهادی است، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در اردو‌هاي جهادي، با حضور در اين مناطق، هم به سيره معصومين (ع) عمل کرده‌اند و هم اطاعت از امر حضرت مهدی (عج) را قبل از ظهور تمرين می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha