جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملک زاده

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: حمله غرور آفرین موشکی سپاه به داعش، هشداری به آمریکا و سران مرتجع منطقه بود تا بدانند که ایران اسلامی در برابر تهدیدها و تجاوزها ، به هیچ وجه منفعل و ساکت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تقدیر از اقدام شجاعانه و اقتدار آمیز سپاه پاسداران در حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه ابراز داشت: این اقدام سپاه در انتقام گیری از جنایات اخیر داعش در کشورمان به خصوص در رابطه با حمله به مجلس شورای اسلامی، حقیقتاً از ابعاد مختلف یک حرکت استراتژیک و بسیار مهم به شمار می رود.

وی افزود: این حرکت از یک سو دلالتی بود بر ناکامی تحریمهای ضد موشکی ایران چه آن که به هر حال از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشورمان مورد شدیدترین تحریمهای غیر انسانی قرار داشته است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم اضافه کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی حتی در طول تجاوز هشت ساله به خاک ایران ضمن تحریم این کشور، از هر گونه حمایت مادی و نظامی از متجاوز دریغ نداشتند و پس از پایان جنگ نیز همواره بیشترین فشارها را برای جلوگیری از تقویت بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند و نکته جالب ماجرا این جاست که در دورانی که آزمایش‌های موشکی ایران از سوی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن هم‌چون عربستان مورد انتقاد قرار می‌گیرد، موشک‌های بالستیک ایران یکی از مراکز اصلی تهدید ثبات منطقه یعنی داعش را هدف قرار می دهد.

وی همچنین بیان داشت: از سویی این پاسخ مقتدرانه علاوه بر ارسال پیام انتقام و مجازات به تروریست‌های تکفیری، هشداری جدی است برای آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای که به ویژه در هفته‌های گذشته و همزمان با اقدامات جدید سنای آمریکا علیه برنامه موشکی ایران و افزایش لفاظی‌ها در منطقه، ایران را مورد تهدید قرار دادند.

حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: بی شک قدرت نقطه زنی موشکهای ایرانی از فاصله چند صدکیلومتری، حاصل تلاش دانشمندان ایرانی است که بدون کمترین وابستگی به بیگانگان این گونه توانسته اند قدرت دفاعی خویش را استحکام بخشیده و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را محقق سازند.

وی با اشاره به این که حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه، نمایانگر عزم راسخ ایران در دفاع مقتدرانه از غرور ملی خویش می باشد، گفت: این اقدام غرور آفرین نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حیثیت و امنیت خویش منتظر تصمیم هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌ماند و اگر اراده کند در هر جای دنیا با متجاوزان و برهم زنندگان امنیت ایران مبارزه خواهد کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha