شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام امیرحسین فرجی-معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان از اجرای طرح «میثاق طلبگی» با حضور۲۵۰ طلبه خبر داد و گفت: در طرح «میثاق طلبگی»، طلاب ضمن آموزش، با دروس و راه و رسم طلبگی و برنامه ها و اهداف حوزه آشنا می شوند.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به  دستاوردهای برگزاری طرح «میثاق طلبگی»، گفت : با توجه به این که  شروع طرح میثاق طلبگی در دیدار شورای مدیران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری کلید خورد، لذا مقرر شد به منظور کاهش آسیب ها، این طرح در زمان حضور طلاب جدید الورود در مدارس علمیه عملی شود.

وی، به موفقیت آمیز بودن طرح «میثاق طلبگی» در قم به دلیل وجود تیم های گزینشی در بحث های روانشناسی، مصاحبه و تست اشاره کرد و گفت: مقرر شد پس از آسیب شناسی، این طرح به صورت متمرکز در مدارس علمیه اجرا شود .

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که در اجرای این طرح در کاشان با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستیم، گفت: سال گذشته برای اولین بار این طرح به صورت متمرکز با حضور بیش از 350 نفر از طلاب جدید الورود در مقطع سیکل، در مدرسه المهدی(عج) آران و بیدگل، دیپلم در مدرسه امام خمینی (ره) و کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدرسه علمیه باب العلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان برگزار شد .

وی، با اشاره به این که طرح «میثاق طلبگی» متمرکز امسال در چهارمقطع،  با حضور بیش از250 طلبه جدید الورود در مقطع سیکل در مدرسه آیت الله مصطفوی کاشانی (ره)، مقطع دبیرستان در مدرسه امام خمینی (ره) و کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، از ۲۸ مرداد ماه الی سوم شهریور برگزارمی شود، افزود: در این طرح از اساتید برجسته و به منظور ارزیابی برای هر ده نفر از یک سرگروه استفاده می گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، با اشاره به این که در این طرح طلاب ضمن آموزش، با دروس و راه و رسم طلبگی و برنامه ها و اهداف حوزه آشنا می شوند، افزود: در کنار این دروس، بحث های تفریحی، جلسات معرفتی و پاسخگویی به شبهات طلاب نیز برگزار می شود .

حجت الاسلام فرجی در پایان افزود: درپایان دوره طرح «میثاق طلبگی» یک  اردوی تفریحی دسته جمعی به مناطق گردشگری و خوش آب وهوای کاشان برای طلاب شرکت کننده درطرح  برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha