جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که روز قدس، روز کابوس رژیم صهیونیستی است، گفت: این روز متعلق به همه مسلمین جهان اعم از شیعه و سنی بوده و شرکت در راهپیمایی آن وظیفه شرعی است.

مولوی غلام حیدر فاروقی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهارکرد: روز قدس، روز حمایت دنیای اسلام از ملت مظلوم فلسطین است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند از تفرقه، به عنوان بزرگترین مشکل امروز جهان اسلام یاد کرد و افزود: در حقیقت وحدت، سد دفاعی امت در مقابل تفرقه‌ افکنی دشمنان و نیاز اصلی برای آزادی قدس است.

وی با بیان این که تفرقه، موجب از بین رفتن شوکت و قدرت مسلمانان شده است، تصریح کرد: امروز وحدت سبب کوتاه کردن دست استکبار جهانی از سرزمین های اسلامی می‌شود، که باید به آن توجه ویژه شود.

مولوی فاروقی عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست، که مسئله فلسطین و قدس همواره به عنوان مهمترین اولویت مطرح بوده و ملت ایران همواره حامیان همیشگی مردم ستمدیده این کشورهستند.

وی بیان کرد: همه مسلمانان جهان وظیفه دارند، برای آزادی قبله اولشان تلاش کنند، لذا شرکت در راهپیمایی روز قدس، قوت قلبی برای مبارزه مردم ستمدیده فلسطین و همچنین تضعیف رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

مولوی فاروقی ادامه داد: سرنوشت جنایتکاران چیزی جز نابودی و تسلیم در برابر حق نیست و رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آنان مصادیق بارز متجاوزان هستند.

وی با بیان این که شعارها و حضور باشکوه راهپیمایی روز قدس موجب تضعیف روحیه دشمنان فلسطین خواهد شد، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی روز بزرگ قدس بار دیگر همدلی و همزبانی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این که قدس نخستین قبله مسلمین است، متذکر شد: تلاش برای آزادی فلسطین برای همه مسلمانان دنیا واجب است و حداقل کاری که افراد می توانند در این خصوص انجام دهند، شرکت در مراسم راهپیمایی این روز بزرگ است.

مولوی فاروقی با تاکید بر این که نباید مسئله قدس به دست فراموشی سپرده شود، اذعان داشت: به دلیل بروز مسائل خاص در منطقه  همچون حمله تروریست ها به  خانه ملت و حرم امام راحل(ره)؛ شرکت در راهپیمایی روز قدس سال جاری از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

وی در پایان شرکت در راهپیمایی روز قدس را، یک وظیفه شرعی و همگانی دانست و اظهار کرد: از عموم ملت  ایران اعم از شیعه و سنی تقاضا می شود، تا با حضور پرشور خویش در راهپیمایی روزجهانی قدس سال جاری با اتحاد و یکپارچگی کامل، موجبات یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و مسلمین را بیش از پیش فراهم نمایند.

انتهای  پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha