جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین گنجی

حوزه/ شهید چمران اهل سوز و گذار و نجوای با خدا بود. هر چه داشت از دعای سحر داشت. دعای سحر نمونه و قدرتمندش کرد و شهادت نصیبش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین گنجی شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تشریح ویژگی های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: اگر کسی یک درهم در این ماه مبارک انفاق و به نیازمندی کمک کند، اندازه یک میلیون درهم پاداش برای او می نویسند. ثواب خواندن هر آیه از قرآن کریم در این ماه ثوابی مصادف با ختم کل قرآن دارد و حتی نفس کشیدن و خوابیدن روزه دار نیز در ماه رمضان عبادت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن خواندن و عمل نکردن به آن اثری در زندگی ندارد، ادامه داد: امروز بانکهای کشور با خدا جنگ می کنند. ربا جنگ با خداست، قرآن می خوانیم ولی جنگ با قرآن می کنیم. قرآن می گوید وقتی به نامحرم رسیدید چشم هایتان را ببندید. امروز ببینید در خانواده ها و در جمع های خانوادگی چه خبر است.

خطیب حوزوی با تاکید بر اینکه چه بسیارند کسانی که قرآن می خوانند ولی به آن عمل نمی کنند، بیان کرد: نکته مهم این است که در ماه مبارک رمضان همه موانع دعا از بین میرود و دعا مستجاب است. از فرصت باقی مانده ماه رمضان استفاده کنیم و با تمام وجود دعا کنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین گنجی با اشاره به اینکه دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی، جوشن کبیر، مجیر، دعای تعقیبات نماز و دعای های سی روزه ماه مبارک رمضان از جمله دعاهایی است که در این ماه باید از آن ها کسب فیض کنیم، ابراز کرد: یک عامل عدم مستجاب شدن دعا بد باوری است و  زیباترین دعا در ماه مبارک رمضان دعا برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است که باید با اعتقاد کامل و ایمان به اجابت انجام شود.

وی با اشاره به سالگرد شهادت دکتر چمران، اظهار کرد: شهید چمران اهل سوز و گذار و نجوای با خدا بود. هر چه داشت از دعای سحر داشت. دعای سحر نمونه و قدرتمندش کرد و شهادت نصیبش شد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه دعا برای حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) ۱۰۰ برکت دارد، گفت: مسجد مقدس جمکران جایی است که باید در آن برای ظهور و رفع مشکلات اسلام و مسلمین دعا کرد، امام امت، بافقی و بافقی ها، بهجت و بهجت ها در این مکان مقدس برای حضرت دعا کردند.  رهبر انقلاب اسلامی اینجا می آیند و برای رفع مشکلات انقلاب اسلامی دعا می کنند و سیلی محکم به دشمن می زنند با پشتوانه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه).

حجت الاسلام والمسلمین گنجی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران محل دعا کردن برای رفع مشکلات جامعه است. گره های شخصی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی به برکت دعا برای حضرت ولی عصر(علیه السلام) حل می شود و حل شدن این ها به ما باز می گردد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha