جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی کوهستانی/ مدیر کل سازمان تبلیغات استان یزد

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به شرایط خاص فرهنگی حاکم بر کشور، تاکید کرد: در شرایط کنونی همه وظیفه داریم مباحث فرهنگی که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، بزرگان و علما است را با روحیه جهادی پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی با تبریک  فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که در اول تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی (ره) انجام گرفت، با اشاره به اینکه فعالیت های این سازمان در سه بخش فرهنگی، دینی و آموزشی، قرآنی و عمرانی و اداری مالی تقسیم می شود، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان، تاسیس مدارس علوم اسلامی (صدرا) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه این مدارس صدرا در استان یزد بسیار موفق عمل کرده اند و به رغم شرایط سختی که برای پذیرش دانش آموزان در این مدارس در نظر گرفته شده، بیش از ۵۰۰ نفر در شهر یزد متقاضی شرکت در آزمون امسال هستند، این در حالی است که میزان پذیرش دانش آموز در پایه هفتم در یزد تنها ۶۰ نفر است اما به دلیل اینکه خانواده ها به شدت نسبت به تربیت اسلامی فرزندان خود احساس نیاز کرده اند، آمار متقاضیان تحصیل در این مدارس هر سال بالاتر می رود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۲ مدرسه علوم اسلامی در استان یزد پذیرای ۹۵۵ دانش آموز هستند، افزود: شهرستان یزد به عنوان مرکز استان ظرفیت راه اندازی چند مدرسه دیگر را داراست، ولی در زمینه فضا دچار مشکل هستیم، اما اگر شرایطی برای ساخت مدرسه علوم اسلامی فراهم شود، تعداد بیشتری از متقاضیان پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی خاطر نشان کرد: شرکت افزون بر 2200 نفر از کودکان و نوجوانان در برنامه های اوقات فراغت و اعزام 46 هزار نفر روز مبلغ به نقاط مختلف استان در 15 مناسبت تبیلغی از جمله فعالیتهای این سازمان در سال 95 می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بخشی از فعالیت های قرآنی این سازمان پرداخت و اظهار داشت: با کمک خیران، ۱۱ هزار جلد قرآن با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیون تومان چاپ شد.

وی با اشاره به شرایط خاص فرهنگی حاکم بر کشور، تاکید کرد: در شرایط کنونی همه وظیفه داریم مباحث فرهنگی که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، بزرگان و علما است را با روحیه جهادی پیگیری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، رسانه ها را از مؤلفه های اثرگذار در زمینه فرهنگی دانست و اظهار امیدواری کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بتواند از ظرفیت رسانه ها در این مسیر به درستی استفاده کند.

انتهای پیام/313/23  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha