جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و مطرح کردن واژه «آتش به اختیار» گفت: «آتش به اختیار» یعنی انتقاد سازنده آری، اما تخریب نه و عمل انقلابی در بستر اندیشه های رهبری.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع فعالان تشکل‌های دانشجویی استان، اظهار داشت: «آتش به اختیار» به معنای آن است که افراد نخبه و اهل علم و دانش در بستر اندیشه‌های مقام معظم رهبری به‌صورت فعال و انقلابی عمل و فعالیت کنند.

وی با اشاره به روحیه مطالبه گری و نقد سازنده دانشجویان در جامعه افزود: باید دانشجویان انتقادات سازنده خود را با رعایت حفظ حرمت و جایگاه انجام دهند، چراکه انتقاد عامل رشد، تعالی و پیشرفت روزافزون جامعه است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب دانشجویان و قشر فرهنگی جامعه در عمل انقلابی، آتش به اختیار هستند که این به این معنی است که هر زمان که مشاهده کردید که کارهای جامعه انقلابی و فعال عمل نمی‌شود خود ورود کنید و پرتلاش و انقلابی کار را جلو ببرید.

وی همچنین با بیان اینکه آتش به اختیار به معنی نظارت و انتقاد مؤدبانه عملکرد مسئولان است، افزود: آتش به اختیار دانشجویی یعنی دانشجو باید بر مسئولان نظارت و در قالب الفاظ پسندیده و درست انتقادات خود را بازگو کند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت‌ها و توسعه تمدن نوین اسلامی سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: همیشه در مقابل دشمنان آماده بودن و قدرت بازدارندگی داشتن یعنی آتش به اختیارید و در هر زمان که لازم شد باید پاسخ سنگینی به دشمنان داده شود.

گفتنی است، در این نشست جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان به بیان مشکلات تشکل‌ها، موانع ارتباط با مسئولان، وضعیت حجاب و وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha