پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، یکی از کارهای شیطان را ایجاد فراموشی در انسان عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم، شیطان را این طور وصف کرده که متصدی گمراه نمودن بشر و منصرف کردن او از اطاعت خدای متعال و عمل خیر است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی،صبح امروز با حضور در برنامه «شمیم سحر» سیمای مرکز قزوین، به موضوع پیروی از شیطان و آثار آن در زندگی امروزی اشاره کرد و گفت:  در آیات فراوانی، ابزارهای مختلف فریبکاری و مکر شیطان بیان و همچنین در آیات و روایات راه مقابله با شیطان قسم خورده انسان را هم بیان کرده‌اند .

وی افزود: شیطان، نخست در حد وسوسه عده‌ای را به گناه دعوت می‌کند و او دشمن سرسختانه و قسم خورده انسان است که جز بدبختی و شقاوت انسان هدفی دیگر ندارد، در حالی که سعادت و شقاوت انسان بستگی به اعمال خود او دارد و اگر انسان دعوت او را پذیرفت و به گناه آلوده شد، به تدریج مسموم می‌شود و تحت ولایت او قرار می‌گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: باید توجه داشت که عامل اصلی شقاوت انسان‌ها و ایجاد فاصله و دوری رابطه بین انسان و خداوند هر چند کم، مسئله وسوسه‌های شیطان است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم، شیطان را این طور وصف کرده که متصدی گمراه نمودن بشر و منصرف کردن او از اطاعت خدای متعال و عمل خیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: شیطان انسان را به معصیت امر می‌کند و گاهی انسان این معنا را درک می‌کند و می‌بیند که انجام بعضی از طاعت‌ها بر او سنگین و او بر بعضی از معاصی میل دارد و این، همان «امر شیطان» و وسوسه شیطان است.

وی اضافه کرد: شیطان در وسوسه‌های خود، چهره خیرخواهی و دوستی آدم را به خود می‌گیرد و در هر حال نباید تصور کرد که وسوسه‌های شیطان هر چند قوی و نیرومند باشد از انسان سلب اختیار می‌کند ، بلکه باز انسان می‌تواند با نیروی خرد و ایمان در مقابل آن ایستادگی کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: یکی از کارهای شیطان ایجاد فراموشی در انسان است و وسایلی بر می گزیند که آدمی غافل شده و یاد خدا را فراموش کند ولحظه ای غفلت از شیطان، غفلت از یاد و ذکر خدا را به دنبال دارد.

امام جمعه قزوین در پایان گفت:  از کارهای دیگر شیطان که سرلوحه برنامه های اوست، زینت دادن کارهای بد در نظر آدمیان است ، یعنی بر اثر گناهان بسیار، قلب انسان تیره و سخت و روح آنها انعطاف پذیر شده و شیطان با استفاده از روح هواپرستی اعمالش را در نظرش زینت داده و هر عمل زشتی را که انجام دهد زیبا و هر کار خلافی را صواب می پندارد لذا باید مراقب بود..

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha