جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح استعدادیابی قرآنی خبر داد و گفت: تاکنون ۳ هزار معلم قرآن موفق به دریافت گواهینامه شده اند که تعداد قابل توجهی از آنها فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ موسسه قرآنی، ۱۹ خانه قرآن شهری، ۷۱ خانه قرآن روستایی و در مجموع ۱۴۸ تشکل قرآنی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی در استان یزد مشغول فعالیت هستند، گفت: بحمدلله امروز تمام این مواردی که نام برده شد در حال فعالیت می باشند.

حجت الاسلام علی‌محمد رضایی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی همه فعالیت های خود را با امضای تفاهم نامه ای به این تشکل ها واگذار کرده است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر کار حمایت و نظارت از این تشکل ها را بر عهده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های اجرا شده در حوزه قرآنی این سازمان در استان یزد اظهار داشت: طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۱۱ دوره برگزار شده که امسال دوازدهمین سال آن نیز با شرکت ۲۴۸ نفر در آزمون کتبی برگزار شد.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: در طول ۱۱ دوره گذشته برای حدود ۱۸۰ نفر از شرکت کنندگانی که حائز امتیاز لازم شده اند، گواهینامه صادر شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین از تربیت کادر متخصص قرآنی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد و گفت: این نیروها در قالب های معلم قرآن، مدرس قرآن، ممتحن و داور مسابقات قرآنی تربیت شده اند و از ظرفیت آنها استفاده می شود.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار معلم قرآن موفق به دریافت گواهینامه شده اند که تعداد قابل توجهی از آنها فعال هستند. همچنین ۴۳ داور نیز از سوی تبلیغات اسلامی استان یزد موفق به دریافت گواهینامه شده اند.

وی همچنین از اجرای طرح استعدادیابی قرآنی در استان یزد خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۲۶ نفر شناسایی شدند که امسال ۴۵ نفر دیگر به آمار آنها اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی همچنین به تشریح دیگر طرح های قرآنی اجرا شده در استان یزد پرداخت که از جمله آنها می توان به طرح های با قرآن در زلال اعتکاف، مسابقه قرآنی از متن خطبه متقین و سوره های حجر و انسان، تفسیر بینات، طرح ۱۴۵۱ و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha