پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه قزوین گفت: سلامت زندگی در عمل به قران تحقق می یابد و باید نمایشگاه های قرآن و فعالیت های جانبی آنها، در راستای قرائت، فهم و عمل به قرآن حرکت برگزار شوند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: قرائت و فهم قرآن منهای عمل به آن هیچ گونه سودی به حال انسان ندارد و برای همین می توان گفت که صرف داشتن علم بدون عمل فایده ندارد و باید نتیجه گرفت که ماه رمضان ماه عمل به قرآن است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه قرآن کریم و عترت همزمان با ماه مبارک رمضان و همچنین برپایی جشن های کمک به ایتام دو سنت پسندیده ای است که پس از انقلاب اسلامی در کشور به اجرا در آمده و امیدواریم همچنان این روند استمرار یابد.

وی ادامه داد:  باید به مسئله سعادت و وضعیت مطلوبزندگی دنیوی و اخروی مردم بیش از پیش توجه شود و برگزاری نمایشگاه های قرآنی کمک بسیار شایان و موثری در نشر و گسترش فرهنگ اسلام و دین می کند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند کتاب خود را شفا و درمان دردها معرفی کرده است و به یقین هرچه قدر بهره برداری از فرامین و آموزه های این کتاب آسمانی در زندگی ما بیشتر وارد شود، مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز کمترمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عادل بیان داشت: نماشگاه های قرآنی، امکان دسترسی به آثار و کتاب های دینی و موضوعی قرآنی را برای مردم فراهم کرده است و مردم به سهولت می توانند با آثار مختلف و متنوع آشنا شوند و این امر به نوبه خود تاثیر کلیدی در ارتقای آگاهی و آشنایی مردم با قرآن و مانوس شدن با این کتاب آسمانی دارد.

وی  ادامه داد: هجمه رسانه ای برای  تخريب باورها و ارزش‌ها از سوی رسانه های  معاند غربی بسيار زياد شده است و راه اندازی رسانه‌ها و شبکه های مختلف و دردسترس، برای  تخريب و تضعيف باورهای دینی از اهداف دشمنان نظام اسلامی است. برگزاری نمایشگاه های قرآن کریم و همچنین تشویق جوانان به قرائت وانس با قرآن کریم می تواند نقشه شوم دشمنان اسلام را نقش بر آب کند و معتقدم که باید بیشتر از اینها برای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشوربرنامه ریزی شود.

حجت الاسلام عادل یادآور شد: اینکه رویدادهایی مانند نمایشگاه قرآن چقدر می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشند بستگی به محتوایی دارد که در آن ارائه می‌شود، این محتوا هر چه قوی‌تر باشد به کاهش آسیب‌ها کمک بیشتری می‌کند، اما جذب مردم به نمایشگاه و استفاده از آن نیز بستگی دارد به نحوه تبلیغات دارد، و در واقع باید از تکنیک‌های روز و اهل فن در این زمینه استفاده شود تا شاهد حضور پررنگتر مردم در نمایشگاه باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha