پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از اجرای طرح خانواده متعالی در تمام مساجد و حسینیه‌های سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی صبح امروز در جلسه طرح خانواده متعالی در این شهر اظهار داشت: طرح خانواده متعالی با هدف تبیین جایگاه نظام خانواده در اسلام و با محوریت بانوان به همت اداره تبلیغات اسلامی در بجنورد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح خانواده متعالی به‌منظور تحکیم بنیان خانواده و آشنایی شرکت‌کنندگان با مهارت‌های زندگی اجرا می‌شود، افزود: آموزش‌ها در قالب طرح خانواده متعالی، مهارت‌های زندگی در سرفصل‌های مختلف و به‌صورت دوره‌های آموزشی رفتاری، مهارت‌های رویارویی با آسیب‌دیدگی، اشتغال و ... اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش فرهنگی، دینی و خانوادگی در قالب طرح خانواده متعالی دایر شد، گفت: در قالب این طرح از اساتید شاخص شهرستان دعوت به‌عمل‌آمده و این طرح با حضور اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در مساجد و حسینیه‌های شهرستان در ۳۰ جلسه در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد همچنین با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌های جامعه هدف از اجرای این طرح اظهار داشت: این جلسات که با آسیب‌شناسی و طرح مسائل روز مربوط به خانواده همراه است از اول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری بوده و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای آموزش‌های دینی و فرهنگی است، افزود: نظام مقدس خانواده در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته و خانواده به‌عنوان جایگاه نخست تربیت و پرورش انسان نقش خاصی در تربیت نسل جدید دارد.

حجت‌الاسلام هدایتی، هدف اصلی از اجرای این طرح را رفع مشکلات رفتاری و آسیب‌های اجتماعی و آشنایی بیشتر بانوان و دختران جوان با برنامه‌های آموزشی پیش از ازدواج و ارتقای سازگاری فرد ابتدا با خود سپس با دیگران و محیطی که در آن زندگی می‌کند، دانست
وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در خانواده دارد، لزوم اجرای این طرح باید در رأس بسیاری از امور فرهنگی قرار گیرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد کاهش آسیب‌‌‌ها و مشکلات موجود در خانواده‌ها باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha