جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: تفکر حمایت از مردم مظلوم و بی پناه فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جوانه زد، گفت: این حرکت به عنوان یکی از پایه های تفکر اخلاقی سیاسی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و امروز هم زنده و پویاست.

حجت الاسلام علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، انقلاب اسلامی ایران را استمرار حمایت از ملت های مظلوم و ستمدیده از جمله ملت فلسطین دانست و  گفت: پیروزی انقلاب اسلامی موجب دگرگونی در ایدئولوژِی جنبش های مبارزاتی به ویژه فلسطین شد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، مساله دفاع از ملت های مظلوم را از تاکیدات امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: اصل حمایت از فلسطینیان در صدر و اولویت نخست این شعار و فرمان امام راحل قرار دارد .

وی، جوهره و پیام اصلی انقلاب اسلامی را ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی دانست و اظهار کرد: یکی از این مبانی ارزشمند این نظام، ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از ملت های مظلوم است.

حمایت از فلسطین هدف اول انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان این که امام خمینی(ره) از همان سال های نخست مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی، از حقوق ملت های مظلوم و ستمدیده دفاع کرد، افزود: حمایت از مردم مظلوم و بی گناه فلسطین و افشای ماهیت تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی، همواره در راس اهداف انقلاب اسلامی جای دارد.

وی ادامه داد: تفکر حمایت از مردم مظلوم و بی پناه فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جوانه زد، گفت: این حرکت به عنوان یکی از پایه های تفکر اخلاقی سیاسی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان  با بیان این که روز قدس از یادگارهای امام راحل است، گفت: اعلام روز جهانی قدس موجب شد ملت های مظلوم و ستم دیده به ویژه فلسطین، مصمم تراز گذشته و با روحیه ای مضاعف، برای پیگیری حق پایمال شده خود جهاد کنند.

تلاش رژیم صهوینیستی برای نابودی مقاومت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به این که رژیم غاصب صهیونیست همواره تلاش کرده فلسفه حمایت ایران از ملت فلسطین را خدشه دار کند، افزود: رژیم صهیونیستی تلاش می کند موضوع حمایت از ملت های مظلوم را وارونه جلوه دهد و آن را کمرنگ نشان دهد.

وی با بیان این که پس از گذشت قریب به 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حمایت از ملت های مظلوم همچنان سرلوحه سیاست خارجی ایران است، خاطر نشان کرد: حمایت از ملت های مظلوم در قانون اساسی ایران همواره مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به این که امسال نیز مردم آزاده جهان بویژه مردم ایران اسلامی با تمام توان همچون سال های گذشته خشم و انزجار خود را اقدمات بی رحمانه و غصبانه رژیم صهیونیستی سر خواهند داد، گفت: مردم مسلمان، بیدار و آزاده جهان تا آخرین نفس در حمایت از ملت های مظلوم تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha