جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تلخابی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، قرآن را کامل ترین دستورالعمل حیات طیبه خواند و گفت: رسانه ها، مبلغان و فرهنگ سازان جامعه باید با تلاش جهادی و استفاده از برنامه های متنوع دینی و فرهنگی، اثرات بهره مندی و ارتباط با قرآن را برای مردم بیان کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، در برنامه شمیم سحر سیمای مرکز قزوین به موضوع تقوا اشاره کرد و گفت: از جمله کارکردهایی که قرآن برای تقوا بر می شمارد، اتحاد و وحدت در ميان مسلمانان است؛ زيرا تقوا زمينه ساز تمسک به حبل الله و نيل به وحدت و اتحاد اجتماعی جامعه اسلامی و امت قرآن است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: در حقيقت تقوای الهی در حالت کمالی  آن تمسک به ريسمان الهی است  که در روايات از آن به قرآن و عترت و سنت ياد شده است.

 وی ادامه داد: تقوا همان دين داری است و کسی که دین داری و تقوا را پيشه خويش کند، به وحدت دست می یابد؛ زيرا در اين حالت در حوزه بینشی و نگرش و عمل می بایست در چارچوب دين( قرآن، سنت و عترت) عمل کند و از آن جایی که وحدت نيز چیزی جز یگانگی در بينش و روش نيست، به خودی خود اتحاد پديدار مي گردد و اختلافات به کناری نهاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی تصریح کرد: جامعه ای که بر پايه تقوا استوار است، به وحدت و اتحاد دست مي يابد و از آثار اتحاد و وحدت برخوردار می شود.

 وی با شاره به تاثیر قرآن در خودسازی وتربیت نفس، گفت: بهترین دستور العمل برای استفاده از ظرفیت عظیم ماه رمضان بهره مندی از قرآن برای تربیت و خودسازی انجام اعمال نیک و شایسته انسان است که در این ماه صورت می گیرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: شنیدن قرآن، خواندن قرآن، توجه به مفاهیم و ترجمه اولیه آن، تفکر در معانی عمیق قرآن و تفسیر آیات قرآن، مراحلی است که اگر با هدف یادگیری و به کارگیری آنها در زندگی مورد استفاده قرار گیرد، خداوند تمامی نیازها را برطرف و مشکلات را مرتفع می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به کسانی که در ماه مبارک رمضان هیچ انس و ارتباطی با قرآن ندارند، گفت: این مسأله، کوتاهی خانواده و جامعه را در امر تربیت دینی نشان می دهد که رسانه ها، مبلغان  و فرهنگ سازان جامعه باید با تلاش جهادی و استفاده از برنامه های متنوع دینی و فرهنگی، اثرات بهره مندی و ارتباط با قرآن را برای مردم بیان کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha