جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان نیوزلند مراسم روز عید فطر باشکوهی را برگزار می‌کنند

حوزه/مسلمانان مرکز اسلامی اوکلند قصد دارند برای هفتمین سال متوالی روز عید را جشن گرفته و قرار است بزرگترین نماز جماعت نیوزلند با حضور ۵ هزار شرکت کننده در این روز خوانده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از indianweekender، مسلمانان مرکز اسلامی اوکلند در کشور نیوزلند، مراسم عید فطر را با نام «روز عید اوکلند»  برگزار می‌کنند. جشن عید فطر در نیوزلند قرار است در روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده در یکی از استادیوم‌های شهر اوکلند برگزار شود.

مسلمانان نیوزلند هر ساله دو عید بزرگ فطر و قربان را به صورت باشکوه و با جمعیت بزرگی برگزار می‌کنند و امسال برای هفمین سال متوالی جشن عیدفطر را در شهر اوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور برگزار خواهند کرد. ابتدا نماز عید فطر صبح روز عید برگزار شده و همه چیز حول محور آن می‌گردد. این جشن بسیار پرجنب و جوش و گسترده بوده و شامل بخش‌های متنوعی چون ایستگاه‌های غذا، تفریحات سالم، باجه لباس و غیره خواهد بود. بخش سرگرمی‌ها در روز عید فطر شامل شعرخوانی، تلاوت قرآن و نمایش‌های مذهبی خواهد بود. بخش مربوط به وسایل بازی‌ و تفریحاتی چون قلعه‌های بادی، ماشین‌های اسباب بازی، نقاشی صورت برای کودکان درنظر گرفته شده و باجه‌ای نیز برای زنان شامل روسروی، وسایل تزئینی، حناگذاری سنتی اسلامی و دیگر هنرهای زینتی از کشورهای مختلفی چون  هند، مالزی، ترکیه، سنگاپور، پاکستان، سوریه، عراق و غیره در نظر گرفته خواهد شد.

بزرگترین نماز جماعت در نیوزلند

جاوید دادابایی برگزارکننده هندی‌تبار مراسم «روز عید اوکلند» در این باره می‌گوید: طبق آمارهایی که داریم تاکنون بیش از 5 هزار نفر برای شرکت در نماز روز عید اعلام آمادگی کرده‌اند که بزرگترین نماز جماعت در سرتاسر نیوزلند خواهد بود. در طول روز ما بیش از 12 هزار بازدیدکننده خواهیم داشت. صبح زنان، مردان و کودکان برای شرکت در نماز عید آمده و برای خواندن نماز ظهر محل را ترک می‌کنند و آن‌ها پس از نماز و غذا بار دیگر به محل بازگشته و عصر را نیز در خدمت مردم خواهیم بود. امیدواریم شرکت‌کنندگان یک روز خانوادگی خوشی را در اینجا سپری کنند.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این روز، اهداء کمک‌های مردمی به خیریه است. ما از مردم می‌خواهیم لباس‌های کهنه خودشان را به ویژه لباس‌های گرم را برای کمک به نیازمندان و مردم بی‌خانمان اهدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha