پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روزگاری کشورهای عربی در جنگ ۶ روزه در مقابل اسرائیل ایستادند، ولی امروز مهره های عربی به دست آمریکا عوض می شوند و در مقابل ۵۰۰ میلیون دلار جریان کشورها را تغییر می دهند و علیه ما ائتلاف عربی و عبری ایجاد می کنند،دلیل آن نیز دفاع ما از سرزمین قدس و قبله اول مسلمانان است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم  حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس قم، گفت: امام راحل در اقدامی هوشمندانه، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند و این روز به عنوان یک مناسبت رسمی در نظام اسلامی تعیین شده است.

وی افزود: صفوف به هم پیوسته مردم ما و راهپیمایی عظیم در ایران و سایر نقاط عالم، نشانه این است که پیام رسای امام(ره) بر دل های بیدار دلان نشسته؛ روز قدس روز وحدت اسلامی و ایستادگی در مقابل مستکبران و فریاد علیه ظالمان و دفاع از مظلومان است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ملت به امر قرآن علیه ظالم فریاد می کشند؛ قصه دردناک فلسطین آزاردهنده است؛ ملتی در یک توطئه فرامنطقه ای از خانه و کاشانه خود اخراج شدند و در همین راستا آنها را شکنجه داده و از حقوق خود محروم می کنند.

وی گقت: رهبر انقلاب فرمودند، دشمنان یک موجودیت حقیقی را  به یک موجودیت جعلی مبدل کردند؛ امروزه در یک شرایط سخت و بحرانی قرارداریم و دشمنان برای انحراف فکر جهانی از مساله فلسطین به دنبال ایجاد اختلاف و ساختن گروه هایی مثل داعش هستند تا ذهن مردم از فلسطین دور شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: روزگاری کشورهای عربی در جنگ 6 روزه در مقابل اسرائیل ایستادند، ولی امروز مهره های عربی به دست آمریکا عوض می شوند و در مقابل 500 میلیون دلار جریان کشورها را تغییر می دهند و علیه ما ائتلاف عربی و عبری ایجاد می کنند و دلیل آن نیز دفاع ما از سرزمین قدس و قبله  اول مسلمانان است.

وی افزود: اگرچه سرزمین فلسطین اشغال شده، ولی با صدای رسا اعلام می کنیم مساله فلسطین، همچنان مساله اول ایران اسلامی و جهان اسلام است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز تنها راهکار پیروزی ملت فلسطین را در اتکا به ذات حق تعالی می دانیم و باید از او مدد بطلبند و به تعبیر رهبر عزیزمان هرراهی بروند بی نتیجه است.

وی گقت: ان شاءالله روزی فراخواهد رسید که ملت ما در مصلاهای کشور برای مردم و ملت مظلوم فلسطین جشن پیروزی بگیریم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات تروریستی داعشی ها تصریح کرد: این گروه چندی قبل اقدامات کور انجام دادند و عده ای از هموطنان ما شهید و مجروح شدند، ولی ملت ما از مسئولان ما یک انتظار داشتند که سیلی محکمی به این گروه از بی خدا بی خبر یزنند و خوشبختانه سپاه عزیز ما سیلی محکمی از سوی ملت ایران به گوش داعشی ها نواخت و به خبر اول خبرگزاری های جهانی مبدل شد.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: رسانه های غربی گفتند پیام این سیلی محکم به آمریکا و اسراییل و ارتجاع منطقه بود که بدانید اگر این شرارت ها ادامه پیدا کند، در ادامه با استفاده از سایر امکانات خود سیلی محکم تری به شما خواهیم زد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ما به سپاه عزیزمان که جنگ را در کنار نیرهای مسلح به زیبایی اداره کرد و به نیروهای بسیجی، امنیتی، نظامی و انتظامی مان تبریک می گوییم و امیدواریم همیشه قهرمانانه در صحنه بمانید.

وی با اشاره به حادثه سوقصد به رهبر انقلاب در مسجد ابوذر گقت: آنجا که خدا بخواهد و عزیزی را برای ملت ایران و کسانی که دل در گروه حقیقت دارند، نگه دارد، تیر دشمنان و منافقان به سنگ می خورد و رهبر عزیز ما به عنوان ذخیره الهی برای ما خواهد ماند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: روز هفتم تیر روز تاریخ سازی است، زیرا دو جلوه دارد، نخست انگیزه دشمن برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و از روی دیگر استحکام نظام اسلامی است؛ دشمنان می خواستند که کار نظام را در همین انفجار تمام کنند و شهید بهشتی که آگاهی، قدرتف توان و تقوای ایشان زبانزد بود را به شهادت رساندند، ولی غافل بودند که این انقلاب هر روز جوانه می زند و امروز به درختی تناور مبدل شده است.

وی با اشاره به  هفته قوه قضاییه افزود: بخش عظیمی از کارایی نظام به کارایی دستگاه قضایی بر می گردد و هرچه این دستگاه کاراتر باشد، نظام ما نیز کاراتر خواهد بود؛ برای پاسخویی به مطالبات نظام و رهبری باید کارهای بیشتری انجام شود و با این که کارهای خوبی انجام شده، مردم ما انتظار عدالت و مقابله جدی با قانون شکنان دارند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم ما امنیت اقتصادی و اجتماعی را طالب هستند و قوه قضاییه نیز باید برنامه ها را به جایی برساند که مشکلات سر راه مردم ما نباشد.

وی گقت: رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر عراق فرمودند؛ به آمریکا اعتماد نکنید؛ زیرا هرکسی به آمریکا اعتماد کرده، سرنوشتش معلوم است و این مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا اوج خباثت دشمنان ما است.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های اول نماز جمعه نیز گفت: ماه رمضان ماه رسیدگی به ایتام و مساکین در ماه رمضان از واجبات است که باید به آن الزام داشت و در این روزهای آخر باید به عمل کرد.

وی گفت: امام صادق(ع) بیان می کند کسی که همسایه معصیت کاری دارد و هیچ عکس العملی در مقابل معصیت او از خود نشان نمی دهد، در گناه او شریک است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: اگر جامعه خود را در مقابل منکرات جامعه بی تفاوت باشند و تصور کنند هر کسی را گور خود می گذارند، هیچ گاه مشکلات جامعه حل نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha