جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز قدس در قم

حوزه/ مردم قم با حضور گسترده خود در راهپیمایی امروز ، در تبعیت از فرمان ولی فقیه به سان آتش به اختیارانی بودند که در جبهه مقابله با قطب صهیونیسم به میدان آمده و از آرمان قدس شریف حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ابتکاری که امام راحل در شانزدهم مردادماه سال 58 از خود به یادگار گذاشت، پس از سپری شدن سی و هشت سال از آن زمان، همچنان در سطح جهان و به خصوص کشورهای اسلامی و خاصه کشور عزیزمان در راستای مقابله با غده سرطانی اسراییل ، منشا تحولات بسیار است.

امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با وجود حرارت بالای هوا، مردم مومن و روزه دار قمی در خیابان های مرکزی شهر حضور یافته و در صفوف متحد و یکپارچه ، با شعارهای ضد استکباری و ضد صهیونیستی، حمایت قاطع خود را از مظلومان فلسطینی و نیز رزمندگان و حامیان جبهه مقاومت اسلامی نشان دادند.

بی شک اهمیت فوق العاده ابتکار امام راحل (ره) در پاسداشت آرمان قدس شریف از آن روست که در عصر و زمانه ای که به جهت خیانت برخی عالمان متحجر و روشنفکرنماهای به ظاهر مسلمان و نیز سران عربِ دلبسته غرب و آمریکا، می رفت که مساله فلسطین و جنایت صهیونیست ها به تدریج در غبار ِدالان زمان مورد بی توجهی و فراموشی واقع شود، توجه همگان خاصه غیورمندان جهان اسلام به قبله نخست مسلمانان به طور ویژه معطوف گشت.

از این منظر به راستی که باید پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه ژرف و عمیق پیر جماران به مساله فلسطین، به عنوان اولویت نخست جهان اسلام را به مثابه زلزله ای ویرانگر برای هویت و موجودیت جعلی غده سرطانی اسرائیل توصیف کرد؛ زلزله ای که با گذشت حدود چهار دهه همچنان برای رژیم صهیونیستی تبعات نامطلوبی به همراه دارد، تا آن جا که امروز نه فقط انقلابیون مسلمان ایران و رهبران آن ها، بلکه تحلیلگران ارشد و مغزهای متفکر این رژیم نیز به نوعی پذیرفته اند دوام نظام سیاسیِ نامشروعشان، دو سه دهه ای بیشتر به طول نخواهد انجامید.

از دیگر سو به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، روز قدس نماد صف بندی جبهه حق در برابر جبهه باطل است. به تصریح معظم له در همه این سال ها پس از آن اقدام ماندگار خمینی کبیر، خیلی ها به بهانه ها و توجیه های مختلف کوشیدند تا روز قدس را تضعیف کرده و این باور اعتقادی در بین مسلمین را کمرنگ جلوه دهند، اما به یاری خدا نتوانستند و اینک آرمان فلسطین و آزادی و رهایی آن از چنگال صهیونیسم بین الملل بیش از هر زمان دیگری زنده و جریان ساز است.

البته از آن سو جبهه باطل نیز بیکار ننشسته چه آن که در همه این سال ها به خصوص در یکی دو دهه اخیر تلاش آمریکا و غربی ها و به طور کلی، حامیان صهیونیست ها بر این مساله تمرکز یافته که مساله فلسطین در جهان اسلام به عنوان یک موضوع اولویت دار مطرح نباشد؛ لذا در این مدت با ایجاد و تحریک گروه های تکفیری اعم از طالبان و القاعده و این اواخر هم داعش به دنبال ایجاد جنگ مذهبی میان شیعه و سنی و تفرقه افکنی در بین بدنه امت اسلام بوده و هستند.

با این وجود، خدای را بسیار شاکریم که سال به سال حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، به عنوان تجلیگاه بصیرت و غیرت دینی امت در حمایت از مظلوم، پرابهت تر و باشکوه تر و در عین حال دشمن شکن تر از سال قبل بوده است.

راز و رمز این ابهت و بصیرت پایان ناپذیر را باید در کلیدواژه این روزهای رهبر معظم انقلاب جستجو کرد و آن هم این که راهپیمایی روز جهانی قدس، بی گمان یکی از مصادیق بارز آتش به اختیاری امت اسلام در جدال با اندیشه و تفکر و هیمنه پوشالی صیهونیسم است و البته عرصه ای درخشان در راستای حمایت از مظلومان فلسطینی تا مبادا این خیال و اندیشه به ذهنشان متبادر شود که در امر مقدس مبارزه با اسراییل حامی و پشتیبانی ندارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha