جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که ولیعهد جدید دولت کودک کش و جلاد عربستان بچه تر از آن است که ایران را تهدید کند، گفت: برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست و ما در عرصه امنیت کشور با هیچ کس شوخی نداریم و عملیات موشکی علیه داعش تنها نمونه‌ای از موشک‌های میان‌برد ما را نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه های نماز جمعه امروز (2 تیرماه ) تهران، در جمع راهپیمایان روز قدس اظهارداشت: راهپیمایی روز قدس یک جسم و یک روح دارد، جسم آن همین حضور در راهپیمایی بود که در سراسر کشور فریاد «مرگ بر آمریکا» و  «مرگ بر اسرائیل» طنین‌انداز شد و روح آن نیز دارای سه عنصر اساسی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: عنصر اساسی اول این است که «جهان اسلام یکپارچه» است. اسلام یک روح است که در بدن بیش از یک میلیارد مسلمان وجود دارد و این یک حقیقت قرانی است. ما امت واحده هستیم و نمی توانیم ببینیم در گوشه‌ای سرزمینی را به غارت ببرند و واکنشی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: عنصر دوم نفرت از استکبار است. «فرهنگ نفرت از استکبار» یک عنصر سیاسی تنها نیست و یک عنصر قرآنی است و در قرآن 8 بار سخن از طاغوت آمده، یعنی کسی که از حد خودش سرکشی می‌کند. امروز استکبار جهانی از مصادیق طاغوت است. مبارزه با طاغوت یعنی «مرگ بر آمریکا» و نفرت از طاغوت یعنی «مرگ بر اسرائیل».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در جای جای جهان اسلام، جای پنجه‌های خونین استکبار مشاهده می شود و این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار بود. عنصر سوم «فرهنگ ظلم‌ستیری» تعبیه شده در مکتب ماست. باید از مطلوم حتی نامسلمان نیز حمایت کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات اخیر حکومت سعودی، ابراز داشت: ولیعهد جدید دولت کودک کش و جلاد عربستان که یک جوان نپخته تازه به دوران رسیده است گفته با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشانیم! شما بچه‌تر از این هستید که عرضه این کار را داشته باشید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: صدام که شما تا آخر از او حمایت کردید، نتوانست غلطی کند و شما بسیار ضعیف تر از این هستید که به حساب بیایید. مرگ بر آمریکای امروز مترادف با مرگ بر آل سعود است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات موشکی سپاه، محور وحدت در کشور شد و همه سلیقه‌ها و جناح‌ها از این عملیات حمایت کردند، گفت: هم زمانی عملیات موشکی ایران علیه داعش، با تحریم ایران در سنای آمریکا بسیار معنادار بود و نشان داد ایران اسلامی ذره‌ای از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و به کوری چشم دشمنان بر اقتدار موشکی‌اش خواهد افزود.

آیت‌الله خاتمی به پیام حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی و اذناب آمریکا در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست و ما در عرصه امنیت کشور با هیچ کس شوخی نداریم و عملیات موشکی علیه داعش تنها نمونه‌ای از موشک‌های میان‌برد ما را نشان داد.

وی با اشاره به این‌که «فاصله بیانات حضرت آقا تا عملیات موشکی ایران علیه داعش کمتر از چهار ساعت بود»، خاطر نشان کرد: یعنی نیروهای مسلح می‌گوید «رهبرا از تو به یک اشاره، از ما به سردویدن» و این نشان از اقتدار ایران دارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به طرح تحریم مجدد ایران در مرکز سنای آمریکا گفت:‌ این طرح قطعاً نقض جسم و روح برجام است و مردم ما انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی را دارند.

وی با بیان این‌که «از میان ۱۰۰ عضو سنای آمریکا ۹۸ نفر به طرح ضدایرانی رأی داده‌اند»، تصریح کرد: رأی به طرح ضدایرانی در سنای آمریکا نشان می‌دهد که دموکرات و جمهوری‌خواه فرقی نمی‌کنند و  همه آنان به دنبال دشمنی با نظام مقدس اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: اقدام اخیر سنای آمریکا بار دیگر ثابت کرد که دولت آمریکا غیرقابل اعتماد است و ملت‌های آزاده جهان باید این پیام را بشنوند.

آیت الله خاتمی هم‌چنین با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر این‌که «در دولت گذشته تلاش کردیم ایران را وادار به عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای کنیم و در دولت آینده نیز باید تلاش شود ایران در برنامه موشکی وادار به عقب‌نشینی شود»، افزود: باید بدانند ملت بزرگ ایران در برنامه موشکی خود مصمم است و ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: دشمنان نظام امروز می‌گویند موشک نداشته باشید و فردا و پس‌فردا خواهند گفت تانک و توپ و تفنگ نداشته باشید، این یعنی نابودی انقلاب اسلامی، در حالی که ملت ما تا آخرین قطره خون پای انقلابش ایستاده است.

وی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این‌که «سیاست ما در ایران حمایت از عناصری است که در داخل کشور به تغییر مسالمت‌آمیز نظام منجر شوند»، گفت: آمریکا ۳۸ سال است که در پی تغییر نظام ایران است، اما این خواب‌ها تا به حال تعبیر نشده و به یاری خدا نخواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که «روانشناسی ملت ما نفرت از بیگانه سلطه‌گر است و این مطلب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب ندارد»، اظهار داشت: تقاضا داریم در رویکردها هم تغییر ایجاد شود و برخی طوری عمل نکنند و حرف نزنند که آمریکا امیدوار شود.

وی با اشاره به این‌که «در طول ۳۸ سال با اهانت به مقدسات، ترویج حاکمیت دوگانه، فعال کردن شکاف قومی و هدف قرار دادن اصل ولایت فقیه به دنبال تغییر در درون نظام اسلامی بودند»، گفت: تا به حال ناکام ماندید و همچنان ناکام خواهید ماند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تبریک پیشاپیش عید فطر به ششم تیرماه سالگرد سوءقصد به مقام معظم رهبری و هفتم تیر سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دهه ۶۰ دهه تثبیت انقلاب بود و این عزیزان شهید شدند تا انقلاب خالص شود. 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور به هفته قوه قضاییه نیز اشاره کرد و اظهار کرد: تقویت درونی و بیرونی قوه قضاییه و دو قوه دیگر همواره باید مورد توجه قرار گیرند، یعنی از درون قضات تلاش بیشتری برای تحقق و اجرای عدالت داشته باشند و از بیرون مردم و همه نهادها از قوه قضاییه حمایت کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • sasa IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    0 0
    آتش به اختیار، نیروهای لباس شخصی. انقلابی که فرزندانش میخورد. وقتی بعد از 38 سال یک نظام نتوانتسه در میان عناصر خود قانونمندی حام کند و بعد ادعای جهانی دارد. مردم جهان را احمق فرض کرده اند. بروید یکم درس تمدن و حاکمیت قانون سکولار سوسیال دمکراسی از اسکاندیناوری بگیرید که چگونه سرامد جهان شده اند. اسکاندیناوی یک دهم ایران سابقه تمدن ندارد ولی ده ها برابر ایران متمدن و مرفه و بافرهنگ تر است.آن قدر تمدن و با امنیت که وزرایش با دوچرخه توی خیایان رفت و آمد میکنند و لشکری برای حفاظت از خودشان نیاز ندارند.