پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مبارزه با استکبار، پافشاری بر حفظ اصول و استقلال همه جانبه، ایجاد عدل در جامعه اسلامی، توجه به ملت های مظلوم ، عزت بخشی به مسلمانان، حمایت از محرومان و آزادی قدس شریف را از اهداف و آرمان‌های امام راحل (ره) در پایه گذاری انقلاب و نظام اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، ظهر امروز در مراسم روز قدس در بجنورد اظهار داشت: امام خمینی (ره) در انقلاب اهداف آرمانی و اصولی را دنبال می کردند و همه آنها با اتکا به حکومت و نظام اسلامی دست یافتنی است که یکی از اصول انقلاب و نظام اسلامی ما نابودی اسرائیل است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه رژیم غاصب اسرائیل ادعا دارد، تمام دنیا متعلق به آنها است که این فکر غلطی است، افزود: اگر بخواهیم شاخصه‌های یک ستمگر را در قرآن ترسیم کنیم، نخست چهره صهیونیست به ذهن خطور می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تاکید بر اینکه محو اسرائیل در گروی اتحاد امت اسلام است، گفت: مسلمانان باید در برابر رژیم غاصب اسرائیل وحدت خود را حفظ کنند تا بتوانند این غده سرطانی را از بین برده و نابود کنند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام علی(ع) باید با ظالم مبارزه کرد، اظهار داشت: لازمه مبارزه با ظالمان داشتن حکومت مقتدر است و اگر قرار است حکومت داشته باشیم، باید آموزه های امام راحل (ره) که پایه گذار حکومت دینی اسلامی بود، نصب العین همگان باشد و انقلابی نیز کسی است که این اصول را پذیرفته و بر اساس آن عمل می‌کند.

 مبارزه با استکبار، پافشاری  بر حفظ اصول و استقلال همه جانبه، ایجاد عدل در جامعه اسلامی، توجه به ملت های مظلوم ، عزت بخشی به مسلمانان، حمایت از محرومان و آزادی قدس شریف را از  اهداف و آرمان‌های امام راحل (ره) در پایه گذاری انقلاب و نظام اسلامی برشمرد و با تاکید بر این که امروز بقای انقلاب به حفظ این آرمان ها است و باید در راستای تحقق آنها تلاش کنیم، گفت: ملتی که متکی بر اسلام باشد، قدرت می‌گیرد و شکست نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه اگر می خواهیم مسلمان و با عزت زندگی کنیم، باید حکومت داشته باشیم و بر حکومت اسلامی بمانیم، تصریح کرد: اگر حکومت نداشته باشیم نمی‌توانیم عزت سیاسی داشته باشیم و راه را به مظلومان بشناسانیم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه همیشه حکومت حق پیروز است و این وعده خداوند در قرآن است، افزود: امکان ندارد ملتی در مسیر حق گام بردارد و پیروز نشود و خوشبختانه امروز آرمان‌های اسلامی خاستگاه بسیاری از ملت‌های آزاده در جهان است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اقتدار اسلام را به پشتیبان حکومتی مقتدر دانست و گفت: وقتی ملتی در مسیر الهی باشد، جواب ترقه را با موشک می‌دهد و اگر نظام اجتماعی نبود و اسلام متکی بر تشکیل حکومت وجود نداشت، این اقتدار در برابر دنیا به نمایش گذاشته نمی‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه با پاسخ موشکی ایران به داعش، اسرائیل نیز به خود لرزید و دشمنان بدانند که ملت ایران با بصیرت کامل دست از «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» بر نمی‌دارد، اظهار داشت: ایران اسلامی همیشه در یاری از مظلومین فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و عراق پیشگام بوده است و به برکت نظام قوی اجتماعی، دشمنان را خوار و خفیف ساخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha