چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عامل اکثر حملات تروریستی آمریکا، نژادپرستان سفیدپوست بوده‌اند

حوزه/ گزارش جدید منتشر شده توسط پروژه مشترک صندوق تحقیقاتی در موسسه ملل نشان می‌دهد که اکثریت حملات تروریستی در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۶ را نژادپرستان انجام داده‌اند نه مسلمانان.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اکثر گروه‌های تروریستی در ایالات متحده آمریکا متعلق به راست‌افراطی و نژادپرستان سفیدپوست بوده و کمتر به گروه‌های منتسب به مسلمانان مرتبط می‌باشند.

یک پروژه مشترک صندوق تحقیقاتی در موسسه ملل، یک مرکز رسانه‌ای عام المنفعه و خبرنامه‌ با بررسی 201 حادثه تروریستی رخ داده در ایالات متحده در سال‌های 2008-2016 به این نتیجه رسید: راست‌گرایان افراطی در آمریکا دو برابر گروه‌های منتسب به مسلمانان منجر به وقوع حوادث تروریستی شده‌اند.

این گزارش 63 حادثه را شامل می‌شود که توسط عاملان سوءاستفاده کننده از دین چون گروهک تروریستی داعش رخ داده‌اند که شامل تیراندازی سن برناردو و بمب‌گذاری ماراتون بوستون و برخی حوادث تروریستی دیگر می‌شوند. این درحالی است که افراط‌گرایان دست راستی که آنان را اغلب نژادپرستان طرفدار تفوق نژادی سفیدپوستان تشکیل می‌دهند مسئول 115 حمله تروریستی در آمریکا بوده‌اند. این حوادث شامل رویداد‌هایی چون  کشتار در درمانگاه بهداشت زنان کلرادو در دسامبر 2015 می‌شود که منجر به کشته شدن 3 تن شد.

در این میان در 76% حملات منتسب به مسلمانان، پلیس وارد عمل شده است، این در حالی است که نیروهای پلیس ایالات متحده تنها در 35%  حملات تروریستی انجام شده توسط افراطی‌های راست گرا و نژادپرستان اقدام عملی نشان داده است. تقریبا نیمی از حوادث منتسب به عاملان مسلمان با واکنش جدی پلیس مواجه شده که این میزان چهار برابر عملیات‌های پلیس علیه افراطی‌های راست و چپ در داخل خود آمریکا است.

33% حملات رخ داده به واسطه افراط‌گرایان راست‌گرا و نژادپرستان بسیار مرگبار بوده و منجر به کشته شدن 79 تن شده است.

افراط گرایی خشونت آمیز در سمت چپ طیف سیاسی نیز در سال‌های 2008- 2016 میلادی، 19 حادثه  آفریده که منجر به  مرگ 7 تن شده است. تیراندازی اخیر در بازی بسکتبال کنگره جمهوریخواهان در الکساندریا ، ویرجینیا در این رده قرار دارد.

به این ترتیب شواهد نشان دهنده دروغ پردازی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند و به وضوح آشکار می‌کنند که تکیه کردن رئیس جمهور افراط‌گرای ایالات متحده روی عبارت «تروریسم اسلامی» عملا غیرمنطقی بوده است و تنها یک عوام‌فربیی برای رای آوردن در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha