جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهاجریان

حوزه/ امام جمعه طبس با بیان این که عید فطر، روز شکوفایی خلقت انسان ها است، گفت: شکرانه این عید بزرگ،حفظ وحدت مسلمانان است که مایه کرامت و شرافت پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: در اسلام اعیاد زیادی همچون غدیر، قربان، فطر و...، شناخته شده که هرکدام یک منبع الهی دارد و عید سعید فطر نیز دارای اهمیت بسزایی است.

وی افزود: مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه  داری و بندگی در صفوفی به هم فشرده و همدل و همراه، به نماز ایستاده و وحدت اسلامی را به نمایش می گذارند.

امام جمعه طبس از عید فطر، به عنوان عید ضیافت الهی یاد کرد و اذعان داشت: این عید، مقدمه عید قربان به عنوان عید لقاءالله و کنگره عظیم حج است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم  ادامه داد: ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و آمرزش گناهان و همچنین ماه تزکیه نفس و خودسازی است  و عید فطر نیز جشن خودسازی شمرده می شود.

وی با بیان این که در مهمانی بزرگ ماه رمضان، هرکس به اندازه ایمان و عقیده اش به خداوند  نزدیک شده است،عنوان کرد: به طور یقین، تحصیل کنندگان تقوا، شرکت کنندگان پیروز این مسابقه الهی هستند.

امام جمعه طبس ضمن اشاره به نماز عید سعید فطر به عنوان فضیلت عبادت گروهی، متذکر شد: نماز عید فطر، نماد عظمت و شکوه امت اسلامی بوده و حتی اهمیت آن از نمازجمعه نیز به مراتب بیشتر است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم، عید فطر را عید برگشت به فطرت دانست و بیان کرد: این عید،عید مجاهدت و مبارزه و پیروزی با هوای نفس نیز است.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان، مبلغینی از قم، مشهد و... برای خدمت رسانی به شهرها، بخش  ها و روستاها بسیج می شوند، ابراز کرد: قطعا تبلیغات آنان درخصوص مسائل دینی  و همچنین بیان فلسفه عید فطر، بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ضمن  اشاره به اهمیت کمک در جامعه، اظهار داشت: پرداخت زکات فطره در عید فطر از واجبات بوده و دارای  اهمیت بسزایی است که بایستی طلاب و مبلغین امور دینی مردم را در این خصوص روشن نمایند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha