شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان طلبه

حوزه/تقویت ایمان و باورهای اسلامی و گسترش سبک زندگی بین زنان و دختران جامعه از جمله اهداف فعاليتهاي تبليغي خواهران طلبه در ماه رمضان است.

خانم خدیجه ساروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران بيان كرد: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای بیش از هزار مبلغ می باشد که به عنوان مشاوران مذهبی، کارشناسان مذهبی، مربیان بصیرتی، مربیان حفظ قرآن و احکام، کارشناسان امر به معروف و نهی از منکر، سرگروه، سرمربي، مربی و.. در قالب طرح های صالحین، منتظران موعود، طرح فلاح (ویژه خانواده های مددجو)، طرح دریا، طرح های مادرانه(ویژه مادران)، دختران در آستانه ازدواج، طرح حفظ قرآن و یادگیری احکام ( کودکان و بانوان)،روحانی کاروان راهیان نور ، خادمان شهدا در مناطق عملياتي غرب و جنوب، همراه با اجرای برنامه های فرهنگی تربیتی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی عموم بانوان، در فرصت‌های تبلیغی از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج جامعه زنان، سپاه، بسیج خواهران ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف و امور خیریه ، نیروی انتظامی، ستاد اقامه نماز ، هیئت رزمندگان و... فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به اقبال عمومی به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، اساتید، مبلغات و طلاب  در این ایام با برگزاری جلسات قرائت، تجوید، روخوانی، مفاهیم و درسهایی از قرآن، احکام، سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، محافل عمومی و... در سطح استان پاسخگوی این نیاز عمومی بوده و زمینه معرفت افزایی و التزام عملی به آموزه های قرآن را بین خواهران طلبه، خانواده ها و زنان و دختران جامعه را ایجاد و زمینه استمرار جلسات قرآنی در طول سال به صورت هفتگی را فراهم می نمایند.

ساروی ادامه داد: معاونت فرهنگی – تبلیغی حوزه علمیه خواهران، در سال جدید با هدف تقویت بنیه قرآنی اساتید، مبلغان، دانش آموختگان و طلاب مدارس علمیه خواهران و نقش آفرینی و مشارکت ایشان در ارتقاء سطح کمی و کیفی «انس و ارتباط باقرآن» بین  زنان و دختران اعم از خانواده خود طلاب تا عموم مردم، طرح « نهضت قرآنی حوزه های علمیه خواهران» را با محوریت اساتید، ، مبلغان، دانش آموختگان و طلاب مدارس علمیه  و با شعار «هر استاد، مبلغ و طلبه روزانه یک جلسه قرآنی» اجرا نمود که با استقبال خوب طلاب و جامعه واقع گردید.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اهداف برگزاری جلسات تبلیغی قرآنی طلاب در ماه رمضان گفت: تقویت ایمان و باورهای اسلامی و گسترش سبک زندگی بین زنان و دختران جامعه؛ فعال سازی اساتید، مبلغات، طلاب و دانش آموختگان جهت برگزاری جلسات دینی ، تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در بین اساتید، دانش آموختگان، طلاب خواهر و زنان و دختران جامعه، افزایش سرانه قرائت قرآن در میان افراد جامعه بویژه زنان و دختران، پایبندی مخاطبان به آموزه های اسلامی ، مهارت افزایی اقشار مختلف جامعه بویژه زنان و دختران نسبت به فنون قرائت، مفاهیم و معارف قرآن کریم از جمله این اهداف است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha