پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، مراقبت از اندوخته‌های معنوی رمضان الکریم را بسیار ضروری خواند و گفت: این ماه بندگی رو به اتمام است و این یعنی شیاطین از غل و زنجیر خارج شده و با قدرت به دنبال زایل کردن اندوخته‌های معنوی شما می‌آیند! پس مراقب باشید و با توکل به خدا، اراده خود را مستحکم کرده و در راه تعالی خود و خانواده‌تان گام بردارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز در ادامه سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه قرآن کتاب قانون و نظم است، اظهار داشت: خداوند متعال همه جهان را بر اساس نظر خلق کرده و در قرآن کریم نیز مردم را به نظم در کارها دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای قانون‌مندی در عالم تکوین است، گفت: این ماه پر خیروبرکت که در روز پایانی آن به سر می‌بریم فرصتی برای مراجعه دوباره انسان به برنامه زندگانی خویش بود که امید است، طریق سعادت را فرا گرفته باشید.

این استاد حوزه علمیه عدم احساس نیاز انسان به مسائل معنوی را سبب اسیر شدن در دام شیطان دانست و بیان داشت: احساس نیاز انسان به مسائل معنوی و اخروی سبب نزدیکی به قرب الهی و دوری از هواهای نفسانی و دنیوی خواهد شد که هر انسانی باید این احساس نیاز به مسائل معنوی در خود زنده کند.

امام جمعه موقت اهواز، عبادت خالصانه و از روی نیاز را یکی از نشانه‌های بنده مؤمن یاد کرد و افزود: انسان همواره باید بندگی خداوند متعال را کرده و یکی از نشانه‌های بندگی خدا عبادت خالصانه و از روی نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان مراقبت از اندوخته‌های معنوی رمضان الکریم را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: این ماه بندگی رو به اتمام بوده و همه مخلوقات مجدداً زندگی خود را از سر می‌گیرند! و این یعنی شیاطین از غل و زنجیر خارج شده و با قدرت به دنبال زایل کردن اندوخته‌های معنوی شما می‌آیند! پس مراقب باشید و با توکل به خدا، اراده خود را مستحکم کرده و در راه تعالی خود و خانواده‌تان گام بردارید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha