جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی روز قدس در اتریش

حوزه/ راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گروه‌هاي مختلف مسلمان از مليت هاي ترک، عراقي، ايراني، افغان، اتريشي، پاکستاني در اتریش برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از مردم مؤمن و روزه‌دار مقيم اتريش، روز جهاني قدس را با برگزاري مراسم باشکوهي در شهر وين گرامي داشتند.

امسال نيز به همت گروه‌هاي مختلف مسلمان از مليت هاي ترک، عراقي، ايراني، افغان، اتريشي، پاکستاني و… با برنامه ريزي و مديريت کميته قدس، راهپيمايي با شکوهي از وست بان اشتراسه تا وگهوبر پارک و با حضور صدها نفر از مسلمانان روزه‌دار مقيم وين و شهرهاي سالزبورگ، اينسبروک، لينز و گراتس و شهرستان اطراف در اعتراض به جنايات رژيم اشغالگر قدس درتاريخ 29 ماه مبارک رمضان 1438 برابر با 24 يونی 2017 از ساعت 16 با نظم و انسجام مثال زدني برگزارگرديد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی که برای تبلیغ به اتریش رفته و حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده رییس مرکز اسلامی وین حضور داشتند.

* قرائت بیانیه به زبان آلمانی

در اين راهپيمايي ابتدا آياتي از کلام الله مجيد قرائت شد. سپس با قرائت متني به زبان آلماني در بيان انگيزه‌ها و اهداف اين راهپيمايي، و در پي از آن نيز پخش سرودهايي در ارتباط با مظلوميت ملت فلسطين بر شور و شوق حاضران افزوده شد. شرکت کنندگان در گراميداشت روز جهاني قدس شهر وين بر اين مسئله تاکيد کردند که با وجود تحولات و حوادث در جهان عرب و اسلام، همچنان به مسئله فلسطين و گزينه مقاومت به عنوان راه رهايي از دست اشغالگري و تروريسم پايبند هستند.

يکي از شرکت کنندگان اين راهپيمايي اظهار داشت: برگزاري روز جهاني قدس ، داراي ويژگي‌هاي زيادي است؛ يکي از اين ويژگي‌هاي برگزاري راهپيمايي در اين روز، جلب حمايت بيشتر براي فلسطينيان و انعکاس مظلوميت آنان در سراسر دنياست.

ديگر شرکت کننده‌ای اشاره نمود: روز جهاني قدس روز فرياد مظلوميت مردم فلسطين است که همه ساله توسط مسلمانان و آزاديخواهان سراسر جهان برگزار مي شود.

در اين مراسم حضور جوانان با حمل نماد ديوار غزه درکنار پرچم‌هاي فلسطين، پلاکاردها، پوسترها، نوشته هاي فراوان جلب توجه نموده و جلوۀ ويژه‌اي به مراسم بخشيده بود. هم چنين جوانان در طول راهپيمايی بروشوری با عنوان همه با هم بر عليه ظلم، بين عابران و تماشاگران پخش می‌کردند.

درطول مسير نيز راه پيمايان با سردادن شعارهايي همچون آزادي براي فلسطين و … ضمن ابراز همدردي با مردم مظلوم فلسطين، خشم و نفرت خود را از جنايات رژيم غاصب اسرائيل ابراز داشتند.

در پايان نيز توسط مسئولين مراسم، از همکاري بسيار خوب پليس وين، مردم اتريش و هم چنين حضور بي‌نظير شرکت کنندگان تشکر و قدرداني بعمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha