شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد محمدباقر تحریری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر تحریری، بر لزوم تداوم اُنس و ارتباط با قرآن و ادعیه پس از ماه رمضان و نیز دوری از ارتکاب معاصر تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر تحریری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک عید فطر بر همه مسلمانان و شیعیان اظهار داشت: ماه عزیز بندگی را در حالی پشت سر گذاشته ایم که به فضل و عنایت خدای تبارک و تعالی ، گناهان ما آمرزیده شده، منتهای مراتب آن چه مهم است این که بکوشیم این حالت خوش معنوی را در ایام پس از عید فطر نیز در وجودمان حفظ کنیم.

وی همچنین با بیان این که حفظ و تداوم حالات معنوی ماه مبارک رمضان در سایه تمرین تقوا و مراقبت نسبت به عدم انجام معصیت حاصل می شود، افزود: هر چند که رحمت و برکت های خاص این ماه بسیار زیاد است، اما به هر حال انسان مومن کسی است که در غیر این ماه م بتواند خود را از گناه در امان نگاه دارد.

این محقق و نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: بی شک آنچه به ما در مسیر سعادتمندی و تقرب به خدا بسیار کمک می کند، شناخت گوهر کمال طلب فطرت است چه آن که گاه ایمان آوردن به حتی یک سوره قرآن کریم و عمل به آموزه های آن می تواند در بیدار کردن فطرت ما و حالت بازدارندگی از گناه بسیار موثر و کافی باشد.

وی ادامه داد: آنچه ارزشمند است این که ما در ماه رمضان توانسته ایم به برکت انس با قرآن کریم و دعا و مناجات و به خصوص توبه، به معنویتی دست یافته و هرچه بیشتر به خدای متعال نزدیک شویم و از این رو حقیقتاً حیف است که با غفلت و بی توجهی، آن را به راحتی پس از ماه رمضان از دست بدهیم.

این استاد اخلاق حوزه بیان داشت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی بود که ما در مراسم های قرائت و تفسیر قرآن ، همچنین دعا و مناجات خوانی شرکت کنیم و از این به بعد هم باید انس و ارتباط خود را با قرآن و ادعیه و مناجات حفظ کرده و حتی الامکان هر از گاهی در محافل و مراسم های مذهبی و دینی ، شرکت فعال داشته باشیم.

وی گفت: در عین حال نباید از این مطلب هم غافل شویم که باب توبه هیچ گاه به روی بندگان خدا بسته نیست و لذا هر وقت که مرتکب گناه و معصیتی شدیم می بایست در نخستین فرصت توبه کرده و زمینه بازگشت دوباره به گناهان را در خود از میان ببریم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha