پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حبیب باقری

حوزه/ معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: امروز با وجود حوزه های علمیه، مساجد و هیئت های مذهبی ظرفیت های بسیار مناسبی در هر محله وجود دارد که با یک مدیریت صحیح می توان، ناهنجاری ها را برطرف کرد.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به کاربرد دین در زندگی و پیشگیری از ناهنجاری ها، اظهار داشت: با مطالعه در منابع اصیل اسلامی به این نکته می رسیم که برنامه های مترقی اسلام در امور اجتماعی بشر به صورت کاربردی وجود دارد.

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سیره علمی پیامبر اکرم (ص) نیز این مسئله پررنگ است، حتی در برنامه های عبادی اسلام هم مسائل اجتماعی ملاحظه می می شود.

وی ادامه داد: در صدر اسلام در اولین روز ورود پیامبر اعظم (ص) به مدینه، دستور ساخت مسجد صادر شد و تمامی مسائل مهم جامعه اسلامی آن روز در همین پایگاه انجام پذیرفت.  در زمان حیات رسول اکرم (ص) مسایل اخلاقی، فقهی و اقتصادی جامعه رسیدگی به امور مردم در بخش ها و ابعاد مختلف زندگی در مسجد انجام می شد.

حجت الاسلام باقری افزود: امروز با وجود حوزه های علمیه، مساجد، هیئت های مذهبی و ... ظرفیت بسیار مناسبی در هر محله وجود دارد که با یک مدیریت صحیح می توان، ناهنجاری ها را برطرف کرد، البته شرط رسیدن به این مهم، آموزش کادر و نیروهای متخصص، همدلی و دلسوزی افراد و تشکیل شورای متشکل حوزه علمیه هر شهرستان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، شهرداری، سازمان ملی جوانان، دانشگاه ها و سایر مراکز فرهنگی می باشدکه بتوانن بر اساس «آتش به اختیار» عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha