جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای ۵۰ هزار برنامه معرفتی در سطح استان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ماه ضیافت الهی در استان بوشهر شاهد برگزاری حدود ۲۴ هزار نفر روز تبلیغ بوده ایم که اگر بخواهیم برای متوسط هر مبلغ دو برنامه سخنرانی را محاسبه کنیم ۵۰ هزار برنامه معرفتی در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: عید فطر عید شادی یک ماه اطاعت و بندگی خداوند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: عید فطر قبولی طاعات و عبادات یک ماه ضیافت الهی و یکی از اعیاد رسمی و بزرگ مسلمین است.

وی ادامه داد: این عید سعید در حقیقت ابراز خرسندی مسلمانان است که یک ماه تمرین عبودیت و بندگی خدا را انجام داده و یک ماه با قرآن انس بیشتر انس داشتند و به تهجد و شب‌زنده‌داری پرداختند.

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد: انسان در حال روزه مقید است تا هم به واجبات الهی عمل کنند و هم محرمات الهی را ترک کند، طعم گرسنگی و تشنگی را می چشد تا به یاد قیامت و به یاد مستمندان باشد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: به همین دلیل پایان ماه مبارک رمضان و در عید فطر، واجبی به نام زکات قرار داده شده تا مسلمانان که طعم گرسنگی را چشیده اند برای رضای خداوند حقی که خدا بر گردنشان مقرر فرموده را پرداخت کنند.

وی با بیان این که عید سعید فطر عید شادمانی انسان و عید بندگی است، اظهار امیدواری کرد که خداوند تبارک و تعالی به همه بندگان توفیق عنایت فرماید تا همه ایام و لیالی را به عبودیت و بندگی او بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای ۵۰ هزار برنامه معرفتی در سطح استان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ماه ماه ضیافت الهی در استان بوشهر شاهد برگزاری حدود ۲۴ هزار نفر روز تبلیغ بوده ایم که اگر بخواهیم برای متوسط هر مبلغ دو برنامه سخنرانی را محاسبه کنیم ۵۰ هزار برنامه معرفتی در سطح استان اجرا شده است.

حجت الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر حدود 150 خانه ی عالم، ۳۰۰ موسسه قرآنی، ۴۵ عنوان برنامه در مناطق مختلف، ۱۷۰۰ مرکز تبلیغی، هیئات مذهبی و انجمن های قرآنی فعال در سطح استان بوشهر به فعالیت اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی مشغول هستند.

وی با بیان این که امسال افزون بر ۲۵ برنامه در قالب ۷۰هزارساعت برگزار شده، افزود: در هر ماه مبارک رمضان امسال مبلغ دینی آموزه‌های دین را در تمام شهرها و روستاهای استان به مردم آموزش داده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha