پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی با بیان اینکه مسوولان باید نسبت به اعمالشان پاسخگو باشند، اظهار داشت: مسوولان بدانند که اگر کم کاری کنند و در جامعه خللی وارد کنند، تا زمانی که آن مشکل در جامعه موجود است آنها در آن شریک هستند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری حوزه در همدان حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: سنت های قدیمی باید اصلاح شوند و هر آنچه که با اسلام و عقل سازگار بود، باقی بماند.

وی ادامه داد: افراد توانگر بدانند که باید از مال و دارایی خود به نحو احسن استفاده کنند، چون آنچه که در این دنیا باقی می ماند، اعمال خیر و خدا پسندانه است همانند احداث مدرسه.

استاد  حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت حفظ سنت های حسنه، بیان داشت: ما باید سنت های حسنه و خدا پسندانه را در جامعه تقویت و حفظ کنیم و مکان های قرآنی و مذهبی را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به این که رضا شاه خائن بی حجابی را وارد ایران اسلامی کرد و نام آن را مدرن گرایی گذاشت، ابراز داشت: تا زمانی که بی حجابی دامن گیر جامعه است، عوامل آن سنت نیز نزد پروردگار عقاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسوولان باید نسبت به اعمالشان پاسخگو باشند، اظهار داشت: مسوولان بدانند که اگر کم کاری کنند و در جامعه خللی وارد کنند، تا زمانی که آن مشکل در جامعه موجود است آنها در آن شریک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی در پایان با اشاره به آموزه های دینی نسبت به مبارزه با خرافات، گفت: روایاتی داریم که به صراحت با نوروز و خرافاتی که در این عید وجود دارد، مبارزه می کند، و همچنین روایاتی موجود است که تایید کننده عید نوروز و اعمال خوب این روز است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha