چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد علی محسن زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسن‌زاده گفت: اگر مسلمانان در سرتاسر عالم متحد شوند، بزرگ‌ترين حزب دينی و عقيدتی را شکل خواهند داد؛ اما چون حزب شيطان بیکار ننشسته اين روزها شاهد اختلافات و درگيری‌های داخلی هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هزاران نفر از ضيوف الرحمن مقيم اتريش پس از یک ماه بندگی خالصانه، عبادت، تزکيه نفس، روزه‌داری، حضور در ضيافت الهی و شرکت در برنامه های پربار روزانه مرکز اسلامی امام علی عليه السلام وین، فرخنده عید سعيد فطر را در این مرکز جشن گرفتند و به شکرانه حلول این عید بزرگ اسلامی به نماز ایستادند.

اين آيين با شکوه با حضور جمع کثیری از مسلمانان وين و شهرستان های اطراف با تلاوت آياتی از کلام الله مجيد و تکرار تکبيرها، ساعت ۷:۴۵ به امامت حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده در سالن های اصلی مرکز و همزمان به امامت حجج اسلام آقایان زروندی و دهنوی در کتاب خانه و سالن جديد واقع در طبقه سوم مرکز اسلامی امام علی عليه السلام وين اقامه شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده در خطبه های نماز عید سعيد فطر، ابتدا خود و سپس نمازگزاران را به تقوای الهی و رعايت دستورات الهی توصيه و دعوت نمودند.

امام و رئيس مرکز اسلامی امام علی عليه السلام وين، در شرافت ماه مبارک رمضان نکاتی را مورد توجه قرار داده و اشاره نمود: پيام روشن اعمال، واجبات و مستحباب ماه مبارک رمضان، تربيت نفوس انسانی در راه نزديک شدن به خدای عزوجل، پيمودن مسير صحيح انسانيت و مسير فضايل معنوی و الهی است. جان ها و دل های مؤمنان در اين سی روز با ياد خدا آميخته شد، تا تمرينی برای يک سال زندگی مؤمنانه باشد.

* عيد فطر رمز وحدت و يکپارچگی جهان اسلام است

وی ادامه داد: عيد فطر رمز وحدت و يکپارچگی جهان اسلام است. همه مسلمانان در صفوف به هم فشرده در سراسر عالم به اقامه نماز و تشکر از خداوند متعال می پردازند.

خطيب وین روشنی قلب ها، پيروزی بر سياهی ها و تاريکی دوری از خدا، و رسيدن به قرب خداوند عزوجل را، عيدی خداوند متعال برای مؤمنان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده، در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، و با توجه به شرايط کشور يمن، تأکيد نمود: اگر مسلمانان در سرتاسر عالم متحد شوند، بزرگ‌ترين حزب دينی و عقيدتی را شکل خواهند داد. اما از آن جايی که شيطان و حزب شيطان بیکار ننشسته اند، مسلمانان بدون توجه به آموزه‌های مبين اسلامی، اين روزها متأسفانه شاهد اختلافات درونی، افراط گری ها و درگيری های داخلی هستند.

وی با تأکيد بر همبستگی مسلمانان جهان، اضافه نمود: امروز فرصت آن رسيده است که مسلمانان برادرانه دست در دست يکديگر با اتحاد، خود و کشورهای خود را بسازند، و حرکتی نو در اين روز رقم بزنند و خود را برای جهانی بهتر و زندگی جديد در پرتو هدايت مؤمنانه آماده کنند.

* استقبال قابل توجه مومنين نمازگزار و تکمیل شدن ظرفیت مرکز اسلامی وین

قابل ذکر است، امسال استقبال مومنين نمازگزار به حدی بود که تمام سالن های مرکز با حضور گسترده مسلمانان اتريشي، ايراني، ترك، عراقي، افغانستاني، پاكستاني و … مزين و لبريز شده بود.

بعد از برگزاري نماز عيد سعيد فطر، شرکت کنندگان با تبريک و تهنيت به يکديگر و آرزوي قبولي طاعات و عباداتشان در ماه پر برکت رمضان، در فضايي آکنده از مهر و محبت به صرف صبحانه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha