شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نامه‌ی رییس مجمع ادیان جهانی به مرکز اسلامی وین

حوزه/ دو شخصیت برجسته مسیحی در نامه‌ای به مرکز اسلامی وین تصریح کردند: کلمات مقدسی که پیامبر اسلام دریافت کرد پاسخ سئوالات انسان‌های جستجوگری است که در زمان او می‌زیستند و تا امروز نیز حضور دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پتروس بشته رییس مجمع ادیان جهانی و اسقف آندره چیلورچیچ در نامه مشترکی به مرکز اسلامی امام علی(ع) وین با بیان اینکه امروز هم جواب انسان‌های جستجوگر کلمات مقدس وحی الهی است خواستار نزدیکی بیشتر اسلام و مسیحیت شد.

* پیامبر اسلام ‌راه رسیدن به خدا را در پیش گرفت و پس از سال ها به مقصد خود رسید

در این نامه آمده است: برگزاری هرساله ماه رمضان با توجه به وحی که بر پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نازل شد باید برای ما مسیحیان مناسبتی جهت ابراز همبستگی با ما باشد. پیامبر اسلام با روزه، نماز و احترام به کلمات مقدس الهی و یادگیری آن ها، ‌راه رسیدن به خدا را در پیش گرفت و پس از سال ها به مقصد خود رسید.

* وحی الهی بر پیامبر اسلام پاسخ انسان‌های جستجوگر تا امروز است

پتروس بشته و اسقف چیلورچیچ در ادامه افزودند: او تجربیات به دست آمده از وحی الهی را با همراهان معتقد خود در میان گذاشت به این امید که تمام انسان ها را به این راه دعوت کند؛ لذا کلمات مقدسی را که دریافت کرد و در اختیار قرار داد پاسخ سئوالات انسان های جستجو گر است که سئوالات زیادی دارند؛ انسان هایی که در زمان او می زیستند و تا امروز نیز حضور دارند.

در این نامه با اشاره به ماه مبارک رمضان خاطر نشان شده است: ‌مومنین در کل جهان و در تمامی ماه‌های رمضان به تجدید این نوع زندگی که مورد رضایت و توجه خاص خداوند است می پرازند. البته کسانی هم هستند که می خواهند پیامی الهی را به زور و به طور سریع پیاده کنند و این امر باعث شده تعداد زیادی از مومنین واقعی در رنج و عذاب قرار گیرند.

* وحی الهی امروز هم جواب انسان‌های جستجوگر است

این دو شخصیت برجسته مسیحی تصریح کرده اند: امروز هم جواب انسان های جستجوگری که به دنبال پاسخ برای سئوالات خود هستند همان جملات و کلمات مقدس وحی الهی است.

در پایان این نامه آمده است: راه روزه داری را مسیحیان نیز می پیمایند؛ آنها به دنبال این هستند که پیام خداوند متعال را درست دریافت کنند، درست درک کنند و درست منتقل کنند. از خدا می خواهم ضیافت های مسرت بخش در این ماه مقدس، ما را به خدا و یکدیگر نزدیک‌تر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha