جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارسال نامه تهدید آمیز به مرکز اسلامی پورتلند

حوزه/در نامه تهدید‌آمیزی که اخیرا به مرکز اسلامی پورتند ارسال شده است، فرد ناشناسی ضمن اهانت به مسلمانان، اعلام کرده در ماه آگوست عملیاتی علیه مسلمانان انجام خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از pressherald، یک مرکز اسلامی در شهر پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگان در آمریکا، اخیرا نامه تهدید‌آمیزی از سوی فرد ناشناسی دریافت کرده است. در این نامه وحشتناک و ناراحت کننده، فرد فرستاده نامه ضمن اهانت و تهدید مسلمانان اعلام کرده است که در ماه آگوست، قصد انجام عملیاتی علیه مسلمانان را دارد و از جوانب بالقوه این جنایت سخن گفته است.

اسقف روبرت دیلی، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک روم در پورتلند با انتشار بیانیه‌ای حمایت مسیحیان را از این مرکز اسلامی که نامه تهدیدکننده دریافت کرده‌اند، ابراز داشت. در این بیانیه که روز سه‌شنبه منتشر شد، این اسقف آمریکایی از مسلمانان و امام جماعت مسجد در مقابل تهدیدات حمایت کرد.

تهدید علیه یک دید، تهدیدی علیه تمامی مذهبیون است

در این بیانیه‌ آمده است: تهدید علیه یک دین، تهدیدی علیه تمامی کسانی است که آزادی مذهبی را ارزش می‌شمارند و آزادی بیان ذکر شده در قانون اساسی را زیر سئوال می‌برد. این قانون اساسی پایه و اساس آمریکا است و ما به عنوان کاتولیک‌ها و مسیحیان معتقد به عیسی (ع) بایستی از این آزادی مذهبی حمایت کنیم. به ویژه هنگامی که چنین تهدیداتی کرامت وجودی انسانی، و حقوق بشر حمایت کننده از این کرامت بشری را به چالش می‌کشند.

الحارث محمد امام جماعت این مرکز اسلامی نیز گفت: مسلمانانی که در اینجا نماز می‌خواهند به ترس و ارعاب اجازه نمی‌دهند راه و سبک زندگی آنان و طرز عمل‌شان را دیکته کند.

پلیس پورتلند تحقیقات برای پیدا کردن منشاء این نامه به مرکز اسلامی را آغاز کرده و به گفته مقامات پلیس این اقدام در دسته جرایم نفرت محور طبقه بندی شده است.

مارتین روبرت افسر پلیس پورتلند گفت: محققان بر این باور هستند که تمبر و مهر پستی زده شده بر روی نامه نشان می‌دهد که از کشور انگلیس ارسال شده است. دست خط نوشته شده نیز در حال بررسی است تا مشخص شود که آیا این نامه با تهدیدات مشابه علیه مراکز اسلامی و مساجد سراسر آمریکا مرتبط بوده یا خیر.

تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره پرونده مربوطه در دسترس نیست.

پلیس پورتلند اعلام کرده که گشت نیروهای خود را در اطراف مساجد و دیگر اماکن اجتماعات مسلمانان را افزایش داده است. گفته می‌شود مرکز اسلامی پورتلند بیش از 500 عضو دارد. و مسلمانان امیدوارم این نامه امنیت و آرامش زندگی شان را به خطر نیاندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha