جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کشوری-معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با بیان اینکه مطالبه گری از مسوولان وظیفه اصلی روحانیت انقلابی است، اظهار داشت: روحانیت و حوزه های علمیه باید در راستای تحقق اهداف انقلاب نسبت به عملکرد مسوولان مطالبه گر باشد.

حجت الاسلام حجت الله کشوری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، بیان داشت: حوزه های علمیه باید در مرحله عمل انقلابی گری خود را نشان دهند و همانند رهبر کبیر انقلاب با برنامه انقلاب اسلامی ایران را جهانی کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید مطالبات رهبر معظم انقلاب را عملی سازند، افزود: حوزه علمیه نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته است، لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری از مسوولان وظیفه اصلی روحانیت انقلابی است، اظهار داشت: روحانیت و حوزه های علمیه باید در راستای تحقق اهداف انقلاب نسبت به عملکرد مسوولان مطالبه گر باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ترویج روحیه انقلابی، تصریح کرد: یکی از نشانه های انقلابی گری داشتن روحیه انقلابی و مطالبه گری است، چرا که جامعه اسلامی با تذکر و مطالبه پیشرفت می کند.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به جایگاه اساتید انقلابی، تاکید کرد: استاد به عنوان مهم ترین رکن در تربیت به شمار می رود و حوزه های علمیه باید در راستای تربیت نیروی انقلابی از اساتید انقلابی استفاده کنند و همچنین اساتید انقلابی تربیت کنند.

وی در ادامه افزود: روحانیت به عنوان معلمان جامعه، نقش راهبردی جامعه را ایفا می کند، از این رو تربیت طلبه انقلابی می تواند نقش بسزایی در رسیدن به اهداف رهبر کبیر انقلاب را داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به معنای تحول در حوزه ها، خاطرنشان کرد: معیار تحول در حوزه های علمیه این است که حوزه ها بتوانند پاسخگوی نیاز روز جامعه و جهان اسلام باشند.

وی در پایان گفت: حوزه انقلابی یعنی تعهد به همراه مدیریت جهادی و کار آمد در جهت بر آورده کردن نیاز های جامعه و جهان اسلام و تربیت نیروی کارآمدن برای جهانی کردن انقلاب.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha