شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محبی

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: در حالی که اساس تشکیل سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی حقوق بشری، دفاع از حقوق پایمال شده ملت ها است، ولی سکوت سوال برانگیز آنان در برابر جنایات عربستان سعودی در یمن شرم آور است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین به جنایات متعدد عربستان سعودی و سکوت مدعیان حقوق بشر در رابطه با این جنایات اشاره کرد و گفت: در حالی سازمان ملل در برابر کشتار کودکان یمن سکوت کرده که وظیفه ذاتی این نهاد جلوگیری از خشونت، سوء استفاده و تبعیض علیه کودکان است.

 مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین افزود: بر همه کشورهای مسلمان منطقه واجب است تا نسبت به این کشتارها در یمن واکنش نشان داده و خواهان رسیدگی سازمان ملل به جنایات عربستان سعودی شوند.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره عربستان سعودی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت و فراست نام شجره ملعونه را بر آل سعود نهادند و به حق این نام در خور رژیم کودک کشی است که بازیچه دست آمریکا و اسرائیل شده تا آنها را به مقاصد شوم خود در منطقه برساند.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: هراس آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل از  اقتدار اسلام ناب محمدی سبب شده تا عمال این جنایتکاران در منطقه، دست به کشتار برادران مسلمان خود زده و دست آمریکا و اسرائیل از آستین آل سعود بیرون آمده است.

استاد حوزه قزوین ادامه داد: آنها سعی می کنند این گونه وانمود کنند که می خواهند از نفوذ ایران در یمن جلوگیری کنند، ولی این حادثه رخ نخواهد داد، زیرا پیروزی اسلام واقعی در تمامی کشورها از اهداف امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بود که باید محقق شود.

وی  با بیان وجود امید در دل مردم یمن گفت: آنان همچنان امید دارند که با قطع دست ظالمان، استقلال خود را به دست بیاورند و کشوری نو به پا کنند، ولی عربستان با توجه به اینکه یمن را از دست داده، در تلاش است تا یمن را به گونه ای ویران کند که بازسازی آن سال ها طول بکشد.

حجت الاسلام محبی به سکوت مدعیان حقوق بشر در رابطه با جنایات رژیم آل سعود اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مدعیان حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کرده و آل سعود که بازیچه دست آمریکا و اسرائیل قرار گرفته و اتفاقات اخیر در عربستان پازل جنایت علیه اسلام و مسلمانان را تکمیل کرده است.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه مسلمانان با بصیرت و آگاهی حرکت های دشمن باید را زیر نظر داشته و با اتحاد توطئه های دشمنان را خنثی کنند، افزود: علما ، روحانیون  در این راستا وظیفه دارند تا با روشنگری و آگاه سازی مردم نسبت به توطئه های دشمن بر وحدت بیشتر بین تمامی آحاد جامعه بیفزایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha