جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتش سوریه

کارشناس سوری گفت: نقشه های آمریکا در حال حاضر شکست خورده است ، چنانچه نقشه ها و طرح های قدیمی آنها شکست خورده است، از این رو محور مقاومت هرگز از پیروزی هایی که به فضل خون با ارزش شهدا حاصل شده عقب نخواهد نشست و همچنان تا تحقق پیروزی به یاری خداوند تبارک و تعالی مقاومت کرده و ایستادگی می کند ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بعد از توطئه های مکرر آمریکا برای گسترش جنگ در سوریه در جهت شکست دولت مردمی سوریه در حال حاضر آمریکا و رئیس جمهور جدید این کشور اقدام به کشیدن نقشه جدید کرده و دولت سوریه را بدون داشتن کمترین مدرکی متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کرده است.

شیخ ممدوح مستو کارشناس سوری با اشاره به توطئه اخیر آمریکا و اتهام آنها به دولت سوریه مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: موضوع استفاده سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه موضوعی نادرست و غیر منطقی است و هرگز واقعیت ندارد.

کارشناس سوری خاطرنشان کرد: کسی از سلاح غیر متعارف استفاده می کند که در میدان جنگ تحت فشار باشد و نیاز به نوعی از سلاح داشته باشد که معادلات پیش رو را تغییر دهد و این موضوع با دولت سوریه انطباق و هماهنگی ندارد و همچنین با هم پیمانان سوریه که در حال پیشرفت زمینی هستند و کسانی که به سمت پیروزی بزرگ پیش می روند سنخیتی ندارد.

وی ادامه داد: اما آمریکا بعد از آنکه نقشه هایی کشید تا داعش را به گروه های تروریستی دیگر تبدیل کند و از طریق آن حکمرانی کند و برای هر آنچه که می خواهد در سرزمین های عراق و سوریه اطمینان خاطر داشته باشد بارها و بارها اقدام به بمباران نیروهای سوریه کرد و هواپیماهای جنگی سوری را سرنگون کرد و تهدیداتی را در راستای تلاش برای توقف پیش روی های نیروهای سوریه شروع کرد.

 

ارتش سوریه

کارشناس سوری تصریح کرد: اما این اقدامات و طرح ها شکست خورد و نیروهای سوریه و عراق در مرز مشترک با یکدیگر برخورد کردند و ارتباط خشکی از تهران به بیروت حاصل شد و اینگونه نقشه های آمریکایی شکست خورده است.

شیخ ممدوح با اشاره به توطئه های جدید آمریکا برای دولت و ملت سوریه گفت: آمریکا در حال حاضر تلاش می کند خودش و رسانه ها فشار بیاورند و  برای شروع جنگ با بهانه و  دستاویز شیمیایی به امید آنکه طرف مقابل را بترسانند و آنها را به سمت حد و حدودی که آمریکا برای آنها رسم کرده باز گرداند، و علامت ها و اشاراتی را به کار می گیرند .

وی افزود: اما در حال حاضر با عدم بازگشت طرف مقابل، ممکن هست آمریکا به بمباران برخی مواضع و جایگاه ها در سوریه در راستای تلاش آنها برای ترسیم معادله ای با آتش اقدام کند.

شیخ ممدوح در پایان گفت: نقشه های آمریکا در حال حاضر شکست خوردند، چنانچه نقشه ها و طرح های قدیمی آنها شکست خورده است، از این رو محور مقاومت هرگز از پیروزی هایی که به فضل خون گرانبهای شهدا حاصل شده بازنمی گردد و همچنان تا تحقق پیروزی به یاری خداوند تبارک و تعالی مقاومت کرده و ایستادگی می کند .  

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha