پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خلیل زاده امام جمعه فرانکفورت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خلیل زاده گفت: از بین رفت پایگاه داعش در موصل موجب خرسندی همه بشر دوستان است و امیدواریم در آینده جامعه بشری شاهد چنین افکار و جریان‌های غیر انسانی نباشد تا انسان‌ها در کنار هم در امنیت کامل روحی، روانی، جسمی، اجتماعی و تربیتی زندگی سالمی داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ نماز جمعه این هفته فرانکفورت به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمود خلیل زاده در سالن اجتماعات مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت اقامه گردید.

وی به دنبال موضوع هفته گدشته به آثار و تبعات بسار بد و زیان بار اسراف برای فرد و اجتماع پرداخته و با اشاره به آیه ۱۵۱ سوره شعراء که خداوند انسان را از تبعیت امر اسرافکاران منع نموده گفت: مسرفین در زندگی خود فقط در فکر منافع خود هستند و هیج حدی هم برای آن قبول نمی شناسند. اسراف کاران بر قدرت خود تکیه دارند و از تمام توان برای کسب منافع و بدون توجه به اینکه جلب منافع موجب ضایع شدن حق دیگران می شود بهره می برند

حجت الاسلام والمسلمین خلیل زاده ادامه داد: روح اسراف انسان اسراف کار را به جایی می رساند که در جامعه بشری فقط دنبال فساد در زمین هستند و با اینکه توانایی دارند که بنای زندگی خود را بر اصلاح گذارند و با رعایت حقوق دیگران در کسب منافع قدم بردارند ، هرگز به خاطر خودستایی و خود پرستی حقی برای دیگران نمی شناسند تا حرکت اصلاحی انجام دهند.

* اسراف نتیجه ای جز فساد و فتنه ندارد

خطیب جمعه در ادامه افزود: اسراف وقتی در روح کسی رسوخ کند جز افساد و فتنه چیزی نخواهد داشت. در جهان خلقت دقت کنید ، همه اجزای جهان به یکدیگر وابستگی دارند و همه اطراف آن به هم مرتبط هستند برخی از اتصال ها مانند اعضای بدن به انسان است که با بیماری عضو مشکل ایجاد می شود و همینطور در سیر و سلوک بشری به سوی خدا استکه گاهی آفتی به آن می رسد و امکان سلوک و حرکت به کمال فردی و اجتماعی مختل می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیل زاده خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای از فطرت سالم منحرف گردد از سلوک در راه سعادت که برای آن در نظر گرفته شده ، باز می ماند و آخر کار اختلال در نظام اجتماعی ، هرج و مرج و از بین رفتن نعمت و آسایش و امنیت اجتماعی خواهد بود و این یکی از آثار زیان بار اسراف از نگاه قرآن است.

* از بین رفت پایگاه داعش در موصل موجب خرسندی همه بشر دوستان است

رییس مجلس شیعیان آلمان در خطبه دوم پس از توصیه خود و نماط گزاران به تقوای الهی گفت آنچه که در رسانه های معروف از مقامات عراقی در مورد تمام شدن جریان داعش در عراق گفته شد و اینکه پایگاه ایشان در موصل از بین رفت موجب خرسندی همه بشر دوستان است و لازم است از همه کسانی که در مهار کردن و از بین بردن این پدیده شوم ، نادرست و غیر انسانی زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر نمایم و امید داریم که در آینده جامعه بشری شاهد چنین افکار و جریان های غیر انسانی نباشد تا انکه انسان ها در کنار هم در امنیت کامل روحی روانی ، جسمی ، اجتماعی ، تربیتی و غیر زندگی سالمی داشته باشند.

وی در ادمه سخنان خود یادآور شد: نکته دیگر اینکه همانگونه که جریان افراطی برای جامعه اسلامی و انسانی زیان دارد ، هر حرکت تفریطی هم به گونه ای دیگر زیان خواهد داشت ، مثلا بنای مسجد لیبرال از مواردی است که با فرهنگ اصیل و معتدل اسلامی منافات دارد ، بایستی دقت داشت که ساخت مسجد در فرهنگ اسلامی آداب و فرهنگی دارد و سابقه آن به بیش از ۱۴۰۰ سال می رسد و اولین مساجد دنیا هم توسط خود پیامبر اعظم ص معماری شده و فرهنگ استفاده هم از قرآن و خود ایشان برای ما بجا مانده است بنا بر این جا دارد در تهیه مکان مسجد توجه کامل به فرهنگ آن داشت و الا همه روزه شاهد پدیده ای جدید خواهیم بود که با روح اسلام اصیل سازگاری ندارد.

امام جمعه فرانکفورت در پایان حدیثی از حضرت علی(ع) نقل نمود که حضرت فرمودند: بهترین ادب آموز تو این است که از آنچه از دیگران خوش نمی درای دوری کن؛ داشتن این روحیه انسان را ادب آموز کرده و از خطای احتمالی او می کاهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha