جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 ​دادخواست اینترنتی برای لغو خرید و فروش بدون مجوز اسید

حوزه/درحالی که حملات اسلام‌هراسی در انگلیس رو به افزایش هستند، اسیدپاشی به صورت مسلمانان در لندن، مردم را به امضای دادخواستی اینترنتی برای لغو خرید و فروش آزاد اسید واداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از بازفید، درپی حملات اسیدپاشی به صورت مسلمانان در لندن، مردم انگلستان با امضای یک درخواست اینترنتی خواستار خرید و فروش اسید تنها با مجوز رسمی شدند. تاکنون بیش از 45 هزار نفر از مردم این دادخواست را امضاء کرده‌اند.

سمراد اسماعیل از غرب لندن که این دادخواست را آغاز کرده در این باره گفت: می‌خواهیم قوانینی باشد که مردم برای خرید اسید نیاز به مجوز داشته باشند. خرید اسید در این کشور بسیار آسان است و مانند یک اسلحه کشنده می‌باشد، چرا باید دسترسی به اسید تا این اندازه سهل الوصول باشد. به سادگی می‌توان دید اگر کاری در این باره انجام نگیرد، این حملات افزایش می‌یابند. من در ذهنم متصور شدم که چه اتفاقی می‌افتد اگر این بلا سر یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌ام یا حتی خودم بیافتد. حتی تصور کردنش سخت بود.

اسماعیل در ادامه گفت: من واقعا دلم برای قربانیان اسیدپاشی می‌سوزد و حداقل کاری که می‌توانستم بکنم راه اندازی این دادخواست اینترنتی بود. هرچند این کفایت نمی‌کند. قربانیان اسیدپاشی باید با عواقب این تغییر وحشتناک که توسط این افراد شرور و بی‌وجدان در زندگی آن‌ها به وجود آمده روبرو شوند. عاملان این جنایت لیاقت این را ندارند که حتی جزئی از جامعه محسوب شوند.

اسماعیل در پایان افزود: ما نمی‌خواهیم چنین حادثه‌ای برای کس دیگری در کشور بیافتد و می‌خواهیم دولت قانونی تصویب کرده و خرید و فروش آزاد اسید را غیرقانونی سازد. در این راستا حمایت مردم بسیار قابل توجه بوده است. چرا که ما هدف ارزشمندی داریم و این کار را برای حمایت از خودمان، اعضای خانواده و دوستانمان انجام می‌دهیم.

افزایش اسیدپاشی در انگلیس

ارقام به دست آمده از سایت «آزادی اطلاعات» در ماه مارس نشان داد که حملات با «مواد خورنده» مانند اسید در انگلیس حال افزایش هستند. این آمار و ارقام نشان داد که در سال 2016 اسید در 454 حمله مجرمانه مورد استفاده قرار گرفته که این رقم در مقایسه با 216 مورد در سال 2015 بیش از دو برابر شده است. اطلاعات بیشتر نشان داد که «مایعات خورنده» در تعدادی از جنایات، از جمله قتل، سرقت و تجاوز نیز استفاده شده‌اند.

اخیرا حملات اسلام هراسی در انگلیس افزایش یافته و عده‌ای از عاملان این حملات از اسید برای صدمه زدن به قربانیان‌شان استفاده می‌کنند. رستم خان و جمیل مختار دو مسلمانی بودند که هفته گذشته در سالگرد تولد 21 سالگی‌شان مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند و پلیس حادثه را اسلام‌هراسی اعلام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha