جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی از جمع‌آوری ۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال زکات فطریه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، صبح امروز در نشست شورای زکات استان اظهار داشت: هشت میلیارد و 520 میلیون ریال زکات فطره از هزار و ۲۰۰ پایگاه شهری و روستایی در شهرستان‌های استان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه مقدار زکات فطریه امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است، افزود: در سال گذشته مردم روزه‌دار و مؤمن استان هفت میلیارد و 130 میلیون ریال فطریه پرداخت کردند که صرف نیازمندان و محرومان استان شد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه مبلغ زکات فطریه در شورای زکات خراسان شمالی به ازای هر نفر 45 هزار ریال تعیین شده بود، گفت: جمع‌آوری زکات فطریه مردم مؤمن و روزه‌دار استان خراسان شمالی در روز عید فطر هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد و تا چند روز بعد از عید نیز ادامه داشت.

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در کوتاه‌ترین زمان بین نیازمندان استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: شناسایی و سازمان‌دهی‌های لازم در خصوص اختصاص مبالغ فطریه به مددجویان و نیازمندان استان انجام‌شده و فطریه جمع‌آوری‌شده در اسرع وقت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی، با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری که فرمودند زکات فطریه باید خرج فقرا و نیازمندان شود، تأکید کرد: زکات فطریه تماماً باید به دست نیازمندان برسد تا بخشی از مشکلات آنان از این طریق رفع شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات امر واجب الهی و روزه گرفتن راه رسیدن به تقوای الهی است، اظهار داشت: هر فرد به سهم خود زکات مال خود را پرداخت کند، بسیاری از مشکلات فقرا و نیازمندان را می‌توان رفع کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی با قدردانی از مردم نوع‌دوست خراسان شمالی، گفت: خراسان شمالی در سطح کشور از نظر درآمد جزء کم‌درآمدترین استان است؛ اما مردم نیکوکار این استان سه سال متوالی در مشارکت‌های مردمی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب محرومیت‌زدایی می‌شود، افزود: زکات علاوه بر منافع اجتماعی و اقتصادی، موجب قبولی اعمال، بیمه شدن جسم و جان و تأمین نیازهای نیازمندان می‌شود اگر پرداخت زکات فطره با برنامه‌ریزی مناسب جمع‌آوری شود و به دست نیازمندان واقعی برسد باعث فقرزدایی می‌شود
رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مزیت پرداخت زکات فطره کمک به وضعیت اقتصادی زندگی نیازمندان است که باید در وهله اول به خویشاوندان نیازمند و بعد به همنوعان و افراد نیازمند دیگر پرداخت شود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha