شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محرمیت- ازدواج

حوزه/ عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور یکی از عواملی که باعث غفلت از ازدواج آسان و به موقع می شود را ترویج فرهنگ تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در میان برخی خانواده های ایرانی دانست.

دکتر لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: متاسفانه رسانه های جمعی و به خصوص برخی برنامه های صدا و سیما نیز در ترویج این فرهنگ موثر بوده است و حال آن که ما از طریق کار رسانه ای و فرهنگ سازی باید ازدواج آسان و به موقع و به دور از تشریفات زاید و بیش از حد را در جامعه رواج دهیم.

وی با تاکید بر این که باید رسوم و سنت های غلط و دست و پاگیر که جزو موانع ازدواج آسان و به موقع است را از سر راه برداشت، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود که در این میان به خصوص مسئولان و نیز رسانه های جمعی نقش بسیار مهم و کلیدی بر عهده دارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این که متاسفانه سنت‌های غلط اساس ازدواج را به حاشیه بُرده است، افزود: اگر ما نگاه به آموزه های دینی و قرآنی داشته باشیم متوجه می شویم که چقدر بر اهمیت تشکیل کانون خانواده و ازدواج آسان و به موقع تاکید شده است و اگر ما در این باره ایرادات و مشکلاتی داریم، ریشه در سبک زندگی غلط و بعضاً تاثیر از فرهنگ غیر دینی دارد که باید این روند را اصلاح کرد.

وی بیان داشت: پروردگار عالم در قرآن کریم هدف از ازدواج را دست یابی به آرامش درونی و جسمانی عنوان کرده و بر برکات و دستاوردهای عظیم ازدواج و به خصوص فرزندآوری تاکید می فرماید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha