شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ویژه برنامه های دهه کرامت در خوزستان

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای طرح «با کریمان تا کرامت» به مناسبت دهه کرامت، در مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه از اول تا یازدهم ذی‌القعده به‌عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده، بنابراین برای آماده‌سازی فضای عمومی جامعه و نیز ورود آگاهانه و پرشور به این دهه این طرح از جمعه سی‌ام تیرماه (26 شوال) تا دوشنبه دوم مرداد ( 29 شوال) اجرایی می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت تبیین موضوع دهه کرامت توسط حضرات ائمه جماعات در مساجد و نمازخانه‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی استان افزود: ائمه جماعات استان باید بیش‌ازپیش به تبیین موضوع دهه کرامت پرداخته تا مردم با اهمیت این ایام آشنا شوند.

شیرازیان گفت: ایام با برکت دهه کرامت فرصت مغتنمی برای اهل معرفت است تا با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار (ع) در جهت رشد و تعالی فرهنگ غنی اسلامی تلاش بیشتری کنند.

وی تشکیل جلسات ستادهای بزرگداشت محلی و مردمی دهه کرامت با محوریت مساجد، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه همچنین آذین‌بندی مساجد، مراکز آموزشی، مراکز تجاری، اصناف، سازمان‌های دولتی و خصوصی و معابر عمومی و نیز انعکاس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای بزرگداشت دهه کرامت از طریق رسانه‌ها را از محورهای اجرای طرح «با کریمان تا کرامت» عنوان کرد.

وی غبارروبی آستان مقدس امامزادگان و نیز مساجد مزین به نام حضرت امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد و گفت: ارسال پیامک‌های تبلیغی و محتوایی به‌ویژه مرتبط با سیره و سنت امام رضا، حضرت معصومه و حضرت شاه‌چراغ (ع)، انتشار و توزیع اقلام تبلیغی و محتوایی، همکاری رسانه‌ها در انتشار اطلاعیه‌های مرتبط با اعلام آمادگی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور و همچنین شخصیت‌های برجسته دینی و اجرایی در خصوص بزرگداشت دهه کرامت از دیگر برنامه‌هایی است که با اجرای این طرح مورد توجه است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، آماده‌سازی محتوای لازم (مرتبط با دهه کرامت) توسط دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی دهه کرامت جهت بهره‌مندی تشکل‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط، مزین شدن پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف اجرایی به بنر تبلیغی دهه کرامت و همچنین قرار گرفتن مطالبی از سیره، سنت و فرمایشات حضرت امام رضا، با استفاده از منابع متقن دینی و تاریخی علمی را از دیگر برنامه‌هایی نام برد که در قالب طرح با کریمان اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی جشن مردمی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نباید معرفی کردن و برگزاری مراسم در دهه کرامت تنها جنبه تشریفاتی داشته باشد بلکه باید هرچه بیشتر رنگ و بوی کرامت و در شان و جایگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به همه‌چیز داده شود.

 انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha