چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: یکی از دلایل ناهنجاری های اجتماعی عدم ورود صحیح و عمیق دین به زندگی مردم و نگاه ابزاری به آن است و در حالی که همه افراد بشر نیازمند دین می باشند. تقطیع دین و ایمان به بعض آن و کفر به بعضی دیگر آن نیز از کارهای بسیار نازیبا در عرصه دین می باشد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه اظهار داشت: اسلام با پشتوانه وحی و انسان کامل دارای برترین و بالاترین برنامه زیستی برای بشری هستند که شرافت وجودی بر تمام موجودات عالم را یدک می کشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: برنامه های دینی برای تکامل اخروی و دنیوی بشر طوری طرح ریزی شده که با منصه ظهوری آنها، تمام نیازمندی های بشر را کفایت کند.

وی افزود: یکی از دلایل ناهنجاری های اجتماعی عدم ورود صحیح و عمیق دین به زندگی مردم و نگاه ابزاری به آن است و در حالی که همه افراد بشر نیازمند دین می باشند. تقطیع دین و ایمان به بعض آن و کفر به بعضی دیگر آن نیز از کارهای بسیار نازیبا در عرصه دین می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: عدم درک صحیح و عمیق دین و آشنا نبودن با فلسفه احکام و اعتقادات و اخلاق نیز زمینه دیگری را جهت کم رنگ کردن مبانی دینی فراهم آورده است.

وی افزود: عدم تربیت صحیح دینی در دوران کودکی و نوجوانی و سهل و آسان کردن تربیت و نپرداختن به مبانی دینی مخصوصا اعتقادات و وجود خرافه های بیشمار، رنگ دین در جامعه ما را تضعیف نموده و بسیاری از مردم را از دین بری و زده کرده است.

حجت الاسلام قلعه بالایی افزود علت دیگر کم رنگ شدن دین در جامعه، عدم تناسب نیازهای کنونی بشر ابا یافته ای دینی است؛ متاسفانه با وجود منابع بسیار قدرتمند، مستدل و علمی در دین و پاسخگو بودن دین در تمام زمینه ها، هنوز نتوانسته ایم نیازهای دینی مردم را به طور کامل پاسخگو باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه  استان کرمانشاه گفت: میل به علوم بشری غربی، وادادگی عده ای روشنفکر نما به فرهنگ و تمدن غرب و عدم شناخت صحیح از انسان و نیازهای او و نیز از جلوه های دیگر این ناهنجاری اجتماعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha