جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حجازی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) به تشریح دوره تابستانی زبان عربی در این مدرسه پرداخت و گفت: این مدرسه برای یازدهمین بار میزبان اردوهای تابستانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حجازی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز دوره تابستانی زبان عربی در مدرسه علمیه امام باقر(ع) گفت: مدرسه امام باقر(ع) برای یازدهمین بار میزبان اردوهای تابستانی است و در هر دوره تابستانی 40 روز از 19 تا 22 مدرسه تحت پوشش قم و شهرهای دیگر است.
مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) بیان کرد: طلاب یک یا دو درس اصلی را در طول چهل روز در این اردوها تعلیم می‎دیدند؛ غیر ازاین دروس که از سوی مدیریت حوزه مصرح شده است، خود مدارس نیز برنامه‎های تابستانی برگزار کرده‎اند.
وی گفت: در سه سال قبل به دلیل اینکه ماه رمضان به سمت تابستان کشیده شد و همچنین اهمیت محاوره و مکالمه زبان عربی، دستور بر این شد که طلاب بتوانند به مهارت خوبی از نظر زبان عربی دست یابند؛ دستور مدیریت وقت حوزه بر افزایش مهارت زبان عربی طلاب بود و به همین دلیل دوره تابستانی به این سمت گرایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: مدارسی چون معصومیه(س)، امام باقر(ع) و شهیدین برنامه آموزش زبان عربی داشتند که این روند تسریع پیدا کرد؛ در همین راستا مدرسه امام باقر(ع) در سالهای 93 تا 96 اقدام به برگزاری دوره آموزش مکالمه عربی را در تابستان برگزار می کند که در این دوره طلاب 10 مدرسه حضور دارند.
مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) یادآورشد: این دوره از امروز آغاز شده و 39 روز به طول می‎انجامد و این دوره شامل 33 روز کیفی تحصیلی و 6 روز نیز ایام نیم سال اول و پایانی امتحانات است و روز 18 مرداد 96 دوره اختتامیه اول را در این مدرسه برگزار می‎کنیم؛ پس از مراسم اختتامیه، طلاب به مشهد مقدس اعزام می‎شوند.
وی در پایان نصریح کرد: 160 نفر از طلاب در این طرح شرکت کرده اند؛ مقرر شده است که طلاب 80 ساعت در طول سال آموزش ببینند و در تابستان نیز 160 ساعت تعلیم ببیند یعنی یک طلبه در پایه 5 در کنار دروس خود 460 ساعت در کلاس‎های مکالمه عربی شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha