پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شمس/ مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شمس، تفکر وهابیت را انحرافی عمیق در اسلام خواند و گفت: ریشه تفکرات وهابیت در اندیشه خوارجی است که بعد از پیامبر(ص) شکل گرفت و رئیس این جریان ابن تیمیه است که تفکر سلفی گری از اندیشه های او نشات می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، گفت: متاسفانه در جهان اسلام با پدیده ای به نام وهابیت روبه رو هستیم که در طول سال های گذشته به عنوان جریان انحرافی در جهان اسلام ظهور و بروز پیدا کرده است.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه وهابیت که اکنون در قالب آل سعود خودنمائی می کند را در حقیقت باید لشکر تخریب استکبار جهانی در دنیای اسلام قلمداد کرد، خاطر نشان کرد: کار وهابیت و آل سعود در دنیای اسلام خرابکاری است و اکنون همان کاری را انجام می دهند که آمریکا و رژیم صهیونیستی مد نظرشان است.

وی با اشاره به سابقه وهابیون در تخریب اماکن مذهبی، اظهار داشت: سال 1218 قمری جریان وهابیت به اماکن مقدس مکه و در سال های بعد به مکه و مدینه حمله کرد و تمام قبرستان ها از جمله قبرستان ابوطالب را تخریب کردند.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: در این سال ها حرم مطهر پیامبر(ص) را به توپ بستند و قبرستان بقیع را خراب کردند و حتی جواهرات قیمتی این اماکن را به غارت بردند. البته بعدها این ها توسط حکومت عثمانی قلع و قمع شدند، اما دوباره در سال 1343 قدرت گرفتند و دوباره به مدینه و مکه حمله کردند و شروع به تخریب اماکن مقدس در بلاد اسلامی کردند. از این دست جنایات فراوان است، تخریب مزار حضرت حمزه و شهدای احد، مزار حضرت خدیجه، حضرت آمنه، حضرت عبدالمطلب جد پیامبر از این موارد است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس، تفکر وهابیت را انحرافی عمیق در دین اسلام خواند و گفت: ریشه تفکرات وهابیت در اندیشه خوارجی است که بعد از پیامبر(ص) شکل گرفت و رئیس این جریان ابن تیمیه است که تفکر سلفی گری از اندیشه های او نشات می گیرد.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: آل سعود با گره خوردن با استکبار جهانی و آمریکا پیوند نا مبارکی را ایجاد کردند و مراکز و اماکن حساس جهان اسلام را در دست گرفتند و اکنون سالیان سال است که در مکه و مدینه مشغول حکمرانی هستند.

استاد حوزه علمیه یزد، وحدت را تنها راه مقابله با وهابیت توصیف کرد و ادامه داد: علمای اهل سنت هم آل سعود و وهابیت را تائید نمی کنند و آنها را خارج از اسلام می دانند. لذا وحدت واقعی و عملی و تحریم همه جانبه آنها توسط نخبگان و علمای شیعه و سنی در بلاد مختلف می تواند آنها را زمین گیر کند. باید یک اجماع جهانی در امت اسلام علیه جریان وهابی شکل بگیرد تا این غده سرطانی ریشه کن شود. هر چند اینها از حمایت آمریکا و اسرائیل برخوردار هستند اما اگر وحدت اتفاق بیافتد قطعاً در دنیای اسلام منزوی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس تاکید کرد: اگر دقیق ماجرای وهابیت را بررسی کنیم خواهیم دید که ساخته و پرداخته استکبار جهانی است و از گذشته تا به امروز از پشتیبانی جدی استکبار برخوردار بوده است و قطع یقین باید بدانیم که ما اگر آل سعود را محو کنیم، کمر رژیم اسرائیل و آمریکا را شکسته ایم و آنها را در منطقه ناکام کرده ایم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha