پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان، تحقیق و پژوهش را پایه و اساس حوزه دانست و از برگزاری جشنواره پژوهشی بانوی کرامت خبر داد.

خانم زهرا صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در جشنواره بانوی کرامت از اواخر اسفند سال گذشته  اعلام شده است، گفت: تاکنون قریب به 130 طلبه از 13 مدرسه استان آثار خود را برای ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال نموده اند .

وی با اشاره به اینکه آثار رسیده در قالب های مقاله، وبلاگ، کرسی های آزاد اندیشی، نشست های علمی پژوهشی و ...، در مرحله بررسی و ارزیابی هستند، بیان داشت: در هفته جاری آثار رسیده با داوری 10 نفر از ارزیابان و اساتید پژوهش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان ادامه داد: در مرحله اول، داوران با اریابی های اجمالی از چارچوب کلی آثار از جمله ساختار و چکیده، آثار راه یافته به مرحله بعدی را انتخاب خواهند نمود .

صالحی هدف از برگزاری جشنواره بانوی کرامت را شناسایی طلاب مستعد برای انجام فعالیت های پژوهشی، جهت دهی به آثار پژوهشی و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین طلاب عنوان کرد و با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه «سماح» آثار و فعالیت های پژوهشی طلاب  به روز رسانی خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این سامانه فعالیت های پژوهشی مدارس بصورت اتوماسیون به مراکز مدیریت برای سطح بندی گزارش داده خواهد شد .

شناسایی خیران حوزوی  گامی مهم برای حمایت از پژوهش

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش زیربنای حوزه است و علوم حوزوی  باید به تحقیق و پژوهش کاربردی منجر شود، گفت: امید می رود خیران با حمایت های مادی و معنوی خود برای انجام فعالیت های حوزوی از جمله فعالیت های پژوهشی پیش قدم شوند تا شاهد انجام تحقیقات کاربردی برای اشاعه فرهنگ دینی در بین مردم باشیم .

صالحی با اشاره به اینکه دستگاه ها، نهادهای دینی و فرهنگی نیز می تواند حوزه را در انجام پژوهش ها یاری کنند، تصریح کرد: بی شک حمایت های برخی نهادها و افزایش بودجه پژوهشی می تواند شور و نشاط تحقیق و پژوهش های کاربری را را در بین طلاب و مبلغان نهادینه کند .

وی در پایان بر ضرورت ایجاد پژوهشکده در استان لرستان تاکید کرد و بیان داشت: راهاندازی پژوهشکده گامی مهم و اساسی برای رونق بخشی به فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه است که با تحقق این مهم می توان شاهد اشاعه فرهنگ دینی دربین آحاد جامعه باشیم .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha