جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان روهینگیا

حوزه/درحالی که دولت میانمار به نمایندگان و بازرسان سازمان ملل اجازه تحقیقات در رابطه با وضعیت مسلمانان روهینگیا را نمی‌دهد، یک نهاد اسلامی بین المللی این دولت را در این باره ترغیب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از freemalaysiatoday، درحالی که دولت میانمار در رابطه با نقض حقوق بشر مسلمانان روهینگیا بی‌تفاوت بوده و به سازمان ملل اجازه بررسی در این باره را نمی‌دهد، یک سازمان اسلامی در مالزی از دولت میانمار خواسته است به تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد اجازه تحقیقات در خصوص شرایط اسف‌بار اقلیت مسلمانان روهینگیا را بدهد.
محمد علی رستم ریاست «سازمان اسلامی جهانی مالایی» گفت: کشور میانمار به عنوان یک عضو طولانی مدت آسه‌ان بایستی اصول دموکراسی را که توسط کشورهای عضو این سازمان قرار داده شده است درک کند.
وی که در مراسمی سخنرانی می‌کرد، در این باره به خبرنگاران گفت: میانمار باید در این رابطه نگاه بازتری داشته باشد و با تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد همکاری داشته باشد.
علی در ادامه افزود: سازمان اسلامی ما از سال گذشته درباره وضعیت آزار و اذیت مسلمانان قوم روهینگیا با دولت میانمار صحبت کرده و ما امیدواریم این دولت آمادگی همکاری با بازرسان سازمان ملل را پیدا کرده باشد.
این سخنان درحالی گفته شد که دو روز گذشته، دولت میانمار در بیانیه ای اعلام کرد که به بازرسان سازمان ملل اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد.
پیش از این سازمان ملل متحد از دولت آونگ سن سو چی خواسته بود تا به تیم تحقیقاتی اجازه دهد وظایف خود را در قبال شکایت‌های اخیر در رابطه با وضعیت وخیم مسلمانان روهنگیا به انجام برساند. 
گزارش‌های ارسالی حاکی از حملات اخیر از چهارشنبه گذشته در موندق، شمال راخین در میانمار علیه مسلمانان می‌باشد. و نزدیک به 1 هزار مسلمان در این منطقه به مرگ، ضرب و شتم و تجاوز به عنف تهدید شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha