پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از فعالیت ۳۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع تشریح فعالیت‌های اوقات فراغت، اظهار داشت: مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستای بجنورد، برنامه‌های تابستانی امسال را در زمینه آموزش، تبلیغ و ترویج قرآن ادامه خواهند داد.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن کریم، ترجمه، تفسیر و حفظ قرآن کریم ازجمله این دوره‌ها است و مناطق کمتر توسعه‌یافته که بیشتر در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی هستند در اولویت اجرای ویژه‌برنامه‌های تابستانی قرار دارند که با تقویت خانه‌های قرآن شهری و روستایی در مناطق در معرض آسیب اولویت‌بندی‌های لازم صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام هدایتی هدف از فعالیت مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان را، ارتقاء سطح فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن کریم به متعلمین عنوان کرد و گفت: 6 مؤسسه قرآنی، 14 خانه قرآن روستایی و 12 خانه قرآن شهری در این شهرستان در حال فعالیت هستند که اجرای طرح‌های اوقات فراغت در این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی، اوقات فراغت را مهم‌ترین و دل‌پذیرترین اوقات انسان برای کسب فضائل اخلاقی و موفقیت اجتماعی دانست و اظهار داشت: تعطیلات تابستانی بهترین فرصت برای دستیابی به این هدف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: بی‌شک مربیان فرهنگی هم نقشی اثرگذار و غیرقابل‌انکار دارند چراکه با به اشتراک گذاشتن علم، دانش و تجربیات خود در بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان زمینه‌های لازم برای رشد آنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عرصه فرهنگی را فراهم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح تابستانی اوقات فراغت در سطح شهرستان کار خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف در قالب گروه‌های فرهنگی برای طرح اوقات فراغت و بوستان‌های معرفت به نقاط محروم و آسیب‌پذیر اعزام و در حال اعزام هستند، چرا که نقاط حاشیه‌ای و محروم نیاز بیشتری به غنی‌سازی فرهنگی در اوقات فراغت دارند.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از اهدای بیش از 45 جلد قرآن کریم به مناطق محروم روستایی شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: با توجه به تراکم جمعیت بالای حواشی شهر و آسیب‌های جدی که مردم این مناطق با آن روبرو هستند، باید به صورت ویژه به این مناطق توجه شود.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی با اهدای قرآن و بسته‌های آموزشی به مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی  زمینه اغنای فرهنگی آموزشی روستاها را درزمینهٔ قرآن آموزی فراهم می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 45 جلد قرآن کریم ،به خط استاد محسن عبادی و ترجمه یحیی یثربی به نمایندگان قرآنی روستاها اهدا شد تا زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به قرآن و آموزه‌های قرآنی فراهم شود چراکه قرآن بهترین راه سعادت را به مردم نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha